כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זועמים על המדינה

עימותים בין שוטרים למפגינים דרוזים שמחו על הקמת טורבינות

לאחר שהחלו עבודות להקמת מתחם טורבינות רוח לייצור אנרגיה בצפון רמת הגולן סמוך לכפרי דרוזים, החלו עימותים במקום בין המפגינים לשוטרים. מספר פצועים במקום. האדמות הנדרשות למיזם הוחכרו מבעליהם למשך 20 שנה, בתמורה למיליוני שקלים

עימותים בין שוטרים למפגינים דרוזים שמחו על הקמת טורבינות
העימותים במקום צילום: באדיבות המצלם

הקמת מתחם טורבינות רוח לייצור אנרגיה מתחדשת בצפון רמת הגולן, הביא להפגנה גדולה של תושבים דרוזים. כוחות משטרה רבים נמצאים באזור בגלל המפגינים הרבים שמתנגדים להקמת חוות הטורבינות, מספר פצועים במקום. המשטרה חסמה כבישים שמובילים לאזור, והפעילה מכת"זית נגד המפגינים.

המפגינים דרוזים חסמו את כביש 89 עכו-כרמיאל סמוך לכפר ראמה שבגליל. ברשתות החברתיות פורסמו קריאות מתושבים דרוזים ברחבי הגליל להגיע לגולן, ואף לחסום את צומת אליקים. במשך שנים המדינה ניסתה להקים את חוות הטורבינות, ובכל פעם זה נדחה מחשש לעימותים.

ההפגנות החלו לאחר שחברת אנרג'יקס החלה בעבודות להקמת טורבינות בצפון רמת הגולן בהתאם להסכמים שנחתמו בעבר בין בעלי הקרקעות לבין החברה ולאחר שהוסדרו התשלומים לבעלי השטחים בעבור החכרת הקרקע.

ממשטרה נמסר כי למקום הגיעו תושבים והפרו את הסדר תוך כדי שהם מיידים אבנים, יורים זיקוקים וגרמו לשרפות במקום. כוחות משטרה שנמצאים במקום נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור ההמון ובשלב זה לאחר הידברות עם המנהיגים הם החלו לעזוב את המקום.

מהמשטרה נמסר: "בני העדה הדרוזית נמצאים בלב החברה הישראלית בתפקידי מפתח ומהווים לאורך השנים דוגמא ומופת לקיום הדמוקרטיה ושמירה על החוק. על כן ממנהגי העדה לקבל על עצמם את קיום ההליך החוקי שנעשה בפרויקט הטורבינות ולהביא להרגעת הרוחות. נציין כי התוכנית להקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן בוצעה ללא הפקעה של אף לא מטר אחד מבעלי האדמה. האדמות הנדרשות למיזם הוחכרו מבעליהם למשך 20 שנה, בתמורה למיליוני שקלים".

עוד נמסר: "בעלי האדמה יהנו מהשבחת הקרקע אותה מבצעת החברה היזמית, והמועצה האזורית תהנה מתשלומי הארנונה של המיזם. משטרת ישראל קוראת למנהיגים הפורמלים והבלתי פורמלים לרסן ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה, אירועים אלה עלולים להביא לפגיעות בנפש. משטרת ישראל לא תאפשר זאת ותדאג למיצוי הדין עם הפורעים".

רמת הגולן דרוזים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד