כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חסכון על חשבון הילדות

מחדל בלתי נתפס בהסעת מתמודדות הנפש; ראש העיר נחלץ לסייע

ילדות מיוחדות הלומדות במוסד חרדי בירושלים, הפגינו יחד עם הוריהן מול בניין העירייה במחאה על כשלים חמורים בהסעתן למוסד בו הן לומדות. כתב 'בחדרי חרדים' נכנס לעובי הקורה ורתם את ראש העיר משה ליאון לנושא, שמצידו כבר הודיע כי יפסיק את ההתקשרות עם חברת ההסעות

מחדל בלתי נתפס בהסעת מתמודדות הנפש; ראש העיר נחלץ לסייע
רכב הסעות צילום: unsplash

אמש (שני) פנתה תושבת ירושלים, אמא לילדה קטנה מתמודדת נפש הלומדת במוסד חינוכי בצפון העיר, לכתב 'בחדרי חרדים' וסיפרה לו על כשלים חמורים במערך ההסעות מטעם העירייה. לדבריה, נסיעה שאמורה לקחת כ-20 דקות, אורכת לעיתים שעות ארוכות וגורמת סבל רב לילדה שמגיעה למוסד רק לקראת הצוהריים.

האמא אומרת כי כמעט ואין יום שהילדה, כמו שאר הילדות הגרות בשכונות מרכז ירושלים, מגיעה בזמן ללימודים. הנסיעה מתארכת זמן רב כשרכב ההסעה עושה סיבובים בשכונות הרחוקות של העיר עד לאיסוף המלא - וכל זה תוך כדי טלטול משמעותי של הילדות, דבר שגורם להן לסבל נפשי גדול בנוסף למצבן. לטענת האם הסיבה לכך היא כי ההסעות שזכתה במכרז העירייה, רוצה לחסוך כסף ולא לפצל את ההסעות לפי השכונות.

הפגנת ההורים והילדות בכיכר ספרא

האמא מספרת כי באחד הימים בשבוע שעבר הילדות הגיעו למוסד רק בשעה 11:45 לפנה"צ. שני אברכים תושבי שכונת נוה יעקב שגם הם הורים לילדות מתמודדות הלומדות באותו מוסד, סיפרו סיפור דומה והוסיפו פרטים אף קשים יותר. ההורים מספרים כי פנו עשרות פעמים לעירייה ושאר הגורמים הרלוונטיים אך צעדים אלה לא הביאו עד כה לפתרון הבעיה.

בתום השיחה עם האמא, כתב 'בחדרי' פנה ללשכת ראש העיר ירושלים משה ליאון והביא את הסיפור הכואב. בלשכת ראש העיר נערך בירור ראשוני והובטח להתחיל בטיפול.

הבוקר בשעה 9:00 בבוקר, הורים רבים לילדות הלומדות באותו מוסד, לא שלחו אותן ללימודים, ובמקום זאת הגיעו יחד איתן לרחבת בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא למחות על הסבל המתמשך.

סגן ראש העיר ישראל קלרמן ועוזרו בשיחה עם ההורים

המחזה של ילדות במצבן מפגינות עם שלטים היה מאוד עצוב ומכמיר לב. הראשון שנזעק ויצא ממשרדו לשמוע את ההורים, היה סגן ראש העיר ר' ישראל קלרמן (דגל התורה) ועוזרו. לאחר שיחה עם ההורים, קלרמן ערך במקום סדרת שיחות טלפון והחל לטפל בנושא. לכתב 'בחדרי' הבטיח שלא יניח לנושא עד להבאת הפתרון.

במקביל, ראש העיר משה ליאון שכאמור לשכתו החלה בטיפול כבר החל מאמש, ערך בירור מהיר מול אגף לחינוך חרדי וכשנוכח לדעת כי מדובר בתלונות חוזרות ונשנות של ההורים מול אותה חברת ההסעות, הודיע כי חוזה ההתקשרות עם אותה חברה לא יחודש בשנת הלימודים הבאה. ההורים הביעו תודתם על פעילותו המהירה של ראש העיר וסגנו הרב קלרמן, תוך הבעת תקווה שהאירועים לא יישנו.

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר שכל נושא הטיפול במתמודדי הנפש יקר לליבה, הודתה לאתר 'בחדרי' על השיתוף והטיפול, ואמרה כי ב"ה שלא קרה נזק יותר חמור לילדות, אך גם את מה שנגרם יש למגר לאלתר.

משה ליאון ירושלים הסעות מוסד חינוכי ישראל קלרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד