ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
משבר ביחסים

האוקראינים זועמים בגלל שנתניהו לא הגיע לביקור

ראש הסגל של נשיא אוקראינה אנדריי ירמאק, בביקורת על ישראל וראש הממשלה נתניהו: "לא ברור לנו למה ישראל לא הגיבה לאמירות של פוטין – ולמה נתניהו לא הגיע לביקור באוקראינה"

האוקראינים זועמים בגלל שנתניהו לא הגיע לביקור
נתניהו בוועדת חוץ וביטחון צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מס' 2 של זלנסקי, ראש הסגל אנדריי ירמאק, בביקורת על ישראל וראש הממשלה נתניהו: "לא ברור לנו למה ממשלת ישראל לא הגיבה לאמירות של פוטין – ולמה נתניהו לא הגיע לביקור באוקראינה".

ירמאק במענה לשאלת 'כאן חדשות' על ביקור אפשרי של נתניהו באוקראינה: "הגיע הזמן שנתניהו יבקר באוקראינה כדי לתמוך בנו, וכדי להצהיר על תמיכתו בנו. ישראל יכולה לסייע לנו להגן על עצמנו מפני מל"טים איראנים. קריטי שנוכל להגן על שמי המדינה".

עמיחי שטיין מדווח, כי בשיחה עם מנהיגי קהילות יהודיות מהעולם, אמר אנדריי ירמאק כי "לא ברור לנו למה ממשלת ישראל לא הגיבה לאמירות מצדו של פוטין" על כך שזלנסקי אינו יהודי.

בנוסף לכך אמר: "מדוע ישראל שומרת על ניטרליות במלחמה. איראן היא שותפה לרצח שקורה מדי יום באוקראינה – ולכן, ישראל, שהיא מדינה חברה, שיש שם אוקראינים רבים, נשארת במלחמה הזאת במעמד של 'מדינה ניטרלית', הרבה יותר ממדינות שעמם לאוקראינה לא היו יחסים חזקים לפני המלחמה יחסים כלל. אני, שאבא שלי הוא יהודי, לא יודע מה התשובה לכך".

ירמאק הוסיף: "לחברות אמיתית, אין באמת גבולות - גם בזמן שיש צרות צריך שהחברות תעבוד. ולא מספיק רק דיאלוג בין גורמי הממשלה - צריך שהיחסים יעלו מדרגה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ראש הממשלה נתניהו איראן ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד