כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אי אפשר להמשיך כך"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לפיגוע בעלי: "חייבים לפעול עכשיו"

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הירי בעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם. ועדת השרים ליוקר המחיה שהייתה אמורה להתכנס בוטלה. השר בן גביר בזירת הפיגוע: "אני קורא לראש הממשלה והשר גלנט - הגיע הזמן לצאת למבצע צבאי ביו"ש"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לפיגוע בעלי: "חייבים לפעול עכשיו"
זירת הפיגוע בכניסה לעלי צילום: Flash90

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הירי בעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם. חברי קואליציה ואופוזיציה קראו לפעולה משמעותית נגד הטרור, וביקרו את הממשלה.

ועדת השרים ליוקר המחיה שהייתה אמורה להתכנס בוטלה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תכנן לצאת למקום הפיגוע בעלי אך נענה לבקשת גורמי הביטחון שלא להגיע כרגע למקום הפיגוע וזאת על מנת למנוע צורך בריתוק כוחות אבטחה ולפגוע במאמצי המצוד אחר המחבל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע לזירת הפיגוע בעלי אמר: "המתיישבים הפכו לברווזים במטווח, קורא לתושבי יהודה ושומרון לשאת נשק. "אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט - הגיע הזמן לצאת למבצע צבאי ביהודה ושומרון, לחזור לסיכולים ממוקדים ולהוריד בניינים".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר: "מקבל עדכונים על הפיגוע הקשה בעלי. מתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים ושולח תנחומים למשפחות הנרצחים. די, נמאס לשמוע על עוד אובדן של חיים בגלל הטרור הרצחני, חייבים לפעול עכשיו בנחישות ובעוצמה".

ח"כ דני דנון (הליכוד) הגיב: "מבצע צבאי ביהודה ושומרון עכשיו. לא אחר כך. לא מאוחר יותר. עכשיו זה הזמן להכות בעוצמה. אני קורא לראש הממשלה להנחות על מבצע צבאי רחב היקף ולהחזיר מיידית את המחסומים שהוסרו. עם ישראל מאוחד ונותן גיבוי לדרג המדיני למימוש התכניות של הצבא והשב״כ".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיב: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים מהפיגוע הנורא בעלי ולאחל החלמה מהירה ומלאה לפצועים. בעת הזו, נדרשות פעולות נחושות ואחראיות בהובלה של גורמי הביטחון. נגבה כל החלטה נכונה של הממשלה מול הטרור הרצחני".
ח"כ צבי סוכות אמר: "לצערנו אירוע נורא ואיום, אירוע קשה, ושוב במשמרת שלנו". סוכות הוסיף: "אנחנו צועקים בכל במה - חייבים לאסוף את הנשק, חייבים מבצע רחב בצפון השומרון".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) אמר בתגובה לפיגוע בעלי: "אי אפשר להמשיך כך. חייבים שינוי משוואה מידי. מתפלל לרפואתם השלמה של הפצועים".

חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת השר לשעבר גדעון סער בתגובה לפיגוע סמוך לעלי: "משתתף בצערן ובאבלן הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בעלי ומאחל החלמה מהירה ושלמה לפצועים. מחזק את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון ואת כוחות הבטחון שלנו. עם ישראל יעמוד ביחד מול הטרור הזה ויגבר עליו. נגבה החלטות ופעולות להחזרת הבטחון ביהודה ובשומרון".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, על הפיגוע הרצחני בעלי: "עוד ירי, עוד רצח מחריד ועוד כאב איום ונורא. הלב כואב ומסרב להכיל את המציאות הבלתי שפויה של פיגועים הולכים ונשנים, של הרוגים נוספים ומשפחות שכולות רבות. אי אפשר להמשיך ולהכיל מתים, לאפשר למחבלים להחזיק נשקים ולטבוח בנו כמו ברווזים".

אלון הוסיף: "אני קורא לממשלה שלא להכיל עוד, לא לוותר ולהתחיל לפעול במבצע רחב ועמוק למיגור הנשק הבלתי חוקי הרב הפרוס ביו"ש וברש"פ. פעולה צבאית ביו"ש היא לא שאלה של "אם" אלא של "מתי" ועכשיו הגיע הזמן. אי אפשר לשמוע כל שבוע על פיגוע נוסף. איננו יכולים לסבול את המציאות הזו ואת האובדן הקשה עוד רגע אחד נוסף. תתחילו לפעול, צאו למבצע".

בצלאל סמוטריץ פיגוע ירי עלי צבי סוכות הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד