כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בזמן מילוי האוויר

עדויות מהפיגוע הקטלני בעלי: "אחי איגף מחבל וירה בו עשרה כדורים"

אחיו של האזרח החמוש שניטרל את אחד המחבלים מהפיגוע הקטלני סמוך ליישוב עלי, מתאר: "הוא מאגף מחבל אחד ויורה בו 10 כדורים עד שהוא נופל". פיגוע הירי היום מעלה את מספר הנרצחים בפיגועים החל מתחילת השנה ל-27

עדויות מהפיגוע הקטלני בעלי: "אחי איגף מחבל וירה בו עשרה כדורים"
זירת הפיגוע בכניסה לעלי צילום: Flash90

בפיגוע הירי הקטלני שאירע היום (שלישי) במסעדה בכניסה ליישוב עלי נהרגו ארבעה בני אדם וארבעה נוספים נפצעו. אחיו של הפצוע שניטרל את אחד המחבלים סיפר כי אחיו נקלע לאירוע בדיוק כשמילא אוויר בצמיגי רכבו.

"אחי הגיבור היה באמצע למלא אוויר בצמיגים והבחין ברכב עם ערבים ומבט מחשיד, לפתע הם פורקים עם M16 ומתחילים לירות, הוא מאגף מחבל אחד ויורה בו 10 כדורים עד שהוא נופל", סיפר האח. אדם שהיה במקום אמר כי הרכב של המחבלים "נשאר דולק. יש באוטו סכינים".

האח, אביעד גדות, צייץ: "אחי הגיבור. תחנת דלק עלי. מנפח אוויר. הילדים ברכב. לפתע רכב עם ערבים 15 מטר מהם. מבט מחשיד. בנו רצה לנפח יחד איתו את הגלגלים, אבל אחי חשד וביקש שיישאר. לפתע דלתות נפתחות והם פורקים עם M16 ומתחילים לירות. לרצוח יהודים. הילדים נשכבים על רצפת הרכב".

לדבריו, "כעת הם מתאוששים מהאירוע. הוא אמר עוד כי "הופקרנו, אנו וילדינו, לידי אויב חמוש בנשק צה"לי. אוקיינוס טרור. אין שר ביטחון, אין אלוף פיקוד מרכז. זה רק אתה או האויב. בשבריר שניה. טירוף מוחלט, יתומים, אלמנות וגיבורים אלמונים".

דודו ישראלי, כונן הצלה ללא גבולות במד"א, סיפר כי "הייתי בכניסה לתחנת דלק ושמעתי ירי. הבחנו במחבלים שאחד נמלט והשני חוסל, מיד לאחר מכן ביצעתי טיפול רפואי ראשוני בפצועים הכולל עצירות דימומים יחד עם צוותים נוספים שהגיעו בהמשך".

חובש מד"א מוטי דהן סיפר כי "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. שבעה פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, שלושה מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם של ארבעה נפגעים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר כי "אנחנו נמצאים כרגע בתחנת הדלק בעלי ביחד עם עובדי המועצה, אנשי אגף הביטחון, השירותים החברתיים, ביחד עם כל כוחות הביטחון. יש כאן אירוע קשה מאוד - שני מחבלים מגיעים ברכב ופותחים באש לעוברים ושבים. יש כאן מספר נפגעים. אנחנו עושים הכול כדי לסייע לפצועים, כדי לסייע למשפחות".

לדבריו, "ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובבנימין בפרט חזקה, תמשיך להיות חזקה. בשלב זה אנחנו מטפלים באירוע ואחר כך נתמודד עם צעדים להמשך. אני רוצה להגיד תודה רבה לכל התושבים שמחזקים, לכל העובדים. אנחנו נעבור את האירוע הזה, ונתמודד בהמשך".

פיגוע הירי היום מעלה את מספר הנרצחים בפיגועים החל מתחילת השנה ל-27. בכל שנת 2022 נרצחו 33 בני אדם בפיגועים.

פיגוע ירי עלי הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד