כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקור מרגש

13 נערים עלו יחדיו לתורה בכותל המערבי

לראשונה חברו מדור קהילות של משטרת ישראל לרבני המשטרה ולרב הקהילה האתיופית במטרה לארגן בר מצווה לשלושה עשר מילדי העדה שהגיעו למצוות

13 נערים עלו יחדיו לתורה בכותל המערבי
באירוע צילום: משטרת ישראל

13 הנערים מכל קצות הארץ נבחרו בקפידה על ידי תחנות המשטרה ויצאו לדרך קבלת עול המצוות. הנערים הנרגשים, זכו לקבל את התפילין מידיו של הרב שריקי, את הסידורים ממפקד מחוז ירושלים ואת נרתיקי הטליתות והתפילין מידי רב משטרת ישראל. הנערים נפגשו ללימוד מקדים בניצוחו של רב מחוז ירושלים, פקד שמעון שוקרון, ובו הם למדו את רזי הנחת התפילין ואת כלל ההלכות הקשורות לכניסה לעול המצוות.

לאחר שתרגלו את הנחת התפילין הנערים ובני משפחותיהם הגיעו אל רחבת הכותל המערבי ושם, ביום ראש חודש תמוז בו מציינים את פריצת החומה, הם והמלווים אותם בנו עוד לבנה בבניין ירושלים. כל הנערים עלו לתורה יחדיו וזכו לתפילות חיזוק מרבנים ומהמלווים ולאחר מכן סיירו במנהרות הכותל.

באירוע. צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל פועלת רבות בשנים האחרות על מנת לקרב את ההנהגה והציבור הרחב מיוצאי קהילת אתיופיה וסייע להם בכל אשר ניתן. במשטרה הקימה את מדור קהילות החולש על קהילות שונות, יורד לשורשן ומקיים מערך למידה הדדית במטרה לסייע לקהילות השונות ובעיקר על מנת לסייע לשוטרים להכיר אותן ולפעול בהבנה שתייצר שיטור נכון ומדוייק המותאם לכל.

רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו אסף סביבו את כל נערי הבר מצווה וחיזק אותם להיות ממשיכי הדרך של ההורים והסבים שעשו את כל הדרך הארוכה לכאן, ועכשיו מצווה עליהם להיות אותם אלה שיהיו ממשיכי הדרך.

באירוע. צילום: משטרת ישראל

רב הקהילה האתיופית הרב ראובן וובשת ברך את משטרת ישראל שבימים כל כך מאתגרים המשטרה מוצאת זמן יקר על מנת לקיים את הבר מצווה החשובה לנערים ולבני משפחותיהם. הטקס יוצר קירבה גדולה בים הקהילה למשטרה ונופח תקווה גדולה לעתיד.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בירך את הנערים ובני המשפחות הנרגשים. ממ"ז ירושלים אמר כי הוא מרגיש זכות ענקית להיות חלק מהאירוע של קהילה עתיקת יומין שתרמה כל כך הרבה לעם ישראל לאורך כל השנים.

נער בר מצווה, אברהם, הודה בהתרגשות רבה לרבנים ולשוטרים שארגנו את בר מצווה והניחו לפניהם את אבני הדרך לחיים העתידיים. אברהם הודה להורים שליוו אותם ותמכו בהם ואמר כי הוא וחבריו מבינים את גודל משימת הדורות ויעשו את כל מה שניתן להמשיכה.

משטרת ישראל תמשיך לחבק את האוכלוסיות השונות במטרה לתרום את חוסנה של החברה בישראל.

באירוע. צילום משטרת ישראל

הנחת תפילין כותל משטרה רמי ברכיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד