כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אינו מכבד"

זעם על שגריר ארה"ב: השווה רצח יהודים למוות מחבלים

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס הכעיס רבים כשכתב: "מודאגים מאוד ממקרי המוות והפציעות של אזרחים שהתרחשו בגדה המערבית ב-48 השעות האחרונות | בהמשך הוא גינה את הרצח

זעם על שגריר ארה"ב: השווה רצח יהודים למוות מחבלים
שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, הגיב בחריפות נגד השגריר האמריקאי בישראל, טום ניידס, שהשווה ביו מות ישראלים למחבלים לאחר הפיגוע בעלי: "היום גבה פיגוע טרור פלסטיני מתועב את חייהם של 4 אזרחים ישראלים חפים מפשע, יש לגנות זאת באופן חד משמעי. כל ניסיון של גינוי "מאוזן" הוא שגוי ואינו מכבד את זכר הקורבנות".

מוקדם יותר הערב השגריר האמריקאי כתב בטוויטר: "מודאגים מאוד ממקרי המוות והפציעות של אזרחים שהתרחשו בגדה המערבית ב-48 השעות האחרונות, כולל של קטינים. מתפללים למען המשפחות כשהן מתאבלות על אובדן יקיריהן, או מטפלות בפצועים". ניידס לא הבהיר האם הוא מתכוונן לנפגעים ישראלים או פלשתינים.

לאחר הזעם על דבריו השגריר ניידס מיהר לצייץ שוב: "אני מגנה בכל תוקף את הרצח חסר ההיגיון של ארבעה ישראלים חפים מפשע היום - לבי עם בני משפחתם האבלים".

השגריר הרצוג הוסיף: "בחודשים האחרונים הסלימו פעולות הטרור בצפון יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית איבדה שליטה ביטחונית. ג'נין, שבה פעל צה"ל לאחרונה, הפכה למעוז טרור איראני, הממוקם דקות ספורות ממרכזי אוכלוסייה ישראלים, כשהיא גדושה במאות מחבלים חמושים ומעבדות הפועלות לייצור מטעני חבלה ורקטות קטלניות. בירת הטרור הזו הפכה לנקודת ההזנקה העיקריץ של התקפות טרור נגד ישראלים. ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל ולעצור את גל הטרור הזה".

בתוך כך, שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרדו, רונן לוי, הינחו הערב את נציגויות ישראל בעולם לפעול לפרסום גינויים חריפים לפיגוע הקשה מגורמים בכירים בהם מזכ"ל האו"ם, גוטרש, והנציב העליון ליחסי חוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל.

בנוסף, תדרוש שגרירות ישראל באו"ם גינוי מצד מועצת הביטחון וכן כינוס מיוחד בנושא הטרור הפלסטיני.

הפיגוע בכניסה לעלי תומאס ניידס מייק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד