כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המשטרה נערכה

אחרי הפיגוע הקשה: מתיישבים הציתו רכב בחווארה - מטע זיתים הוצת

עשרות מתיישבים הגיעו לחווארה אחרי הפיגוע הקשה בעלי והציתו רכב פלסטיני | מספר אירועי זריקות אבנים נרשמו ביו״ש ומטע זיתים אף הוצת

אחרי הפיגוע הקשה: מתיישבים הציתו רכב בחווארה - מטע זיתים הוצת

עשרות מתיישבים הגיעו הערב (שלישי) לכפר חווארה ברקע הפיגוע הקשה סמוך לעלי והציתו רכב של פלסטיני. המתיישבים הורחקו על ידי כוחות צה"ל והמשטרה שנערכו מבעוד מועד לתרחיש שכזה.

בנוסף, לוחם צה״ל נצפה כשהוא מבצע ירי חי מעל ראשיהם של מפגינים בשומרון בנסיון לפזר את המחאה.

 

גם לכפר בית פוריק שבשומרון, ניסו מתיישבים להיכנס ונהדפו על-ידי כוחות צה"ל שירו באוויר והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. זמן קצר לאחר מכן הוצת גם מטע זיתים בשומרון.

לאורך הערב התרחשו מספר אירועים נוספים על רקע הזעם בקרב המתיישבים לאחר הפיגוע. בין היתר התרחשו יידויי אבנים לעבר נהג משאית סמוך לשכם, לצד ריסוס גז פלפל וניסיון לפרוץ לכלי הרכב - בזמן שהנהג המשיך בנסיעה. חלקם ניסו לחסום את הכניסה לעיר.

גם בצומת תפוח, בצומת יצהר וסמוך לעופרה התרחשו מספר אירועים של זריקות אבנים. מהצלה ללא גבולות יו"ש נמסר כי נמשך ז"א לעבר רכבים בחווארה דרומית לשכם, סמוך לעינבוס.

מחלקת הבטחון בנימין הודיעה כי לאור הפיגוע הקשה שהיה היום בכניסה לישוב עלי ובהוראת גורמי הצבא, מחר יום ד' ב' תמוז, 21.6.23 לא תותר כניסת פועלים לישוב.

דוברות המשטרה מסרה כי בתום הערכת מצב הוחלט לעבות את מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון, בדגש על אזורים רגישים, צמתים ונקודות ריכוז קהל. כוחות המשטרה וצה"ל יפעלו לשמירת ביטחון הציבור ומניעת אירועי סדר ציבורי תוך מתן אפשרות למחאות בצמתים ונקודות שיקבעו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות השוטרים הפרוסים בשטח.

גורם ביטחוני התייחס להפרות הסדר בחווארה ואמר: "ההתנהגות הזו מייצרת יותר טרור ופוגעת במערכת הביטחון שפרוסה מקצה לקצה. כוחות צה"ל מתמודדים עם הפשיעה הלאומנית הזו במקום במשימות נגד מחבלים. רק בימים האחרונים נעצרו מחבלים שהודו כי ניסו לפגע כנקמה על אירועי חווארה מלפני מספר חודשים", אמר הגורם.

הפיגוע בכניסה לעלי מחאות הכפר חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד