י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשוד ברצח עם ברואנדה מבקש מקלט בדרום אפריקה

נגד פולג'נס קאיישמה עומדת אשמה בגין תפקידו בפרקי רצח העם הקטלניים ביותר ברואנדה הוא מכחיש מעורבות

חשוד ברצח עם ברואנדה מבקש מקלט בדרום אפריקה
אזרחים בניגריה. אילוסטרציה צילום: unsplash


קצין המשטרה לשעבר של רואנדה, פולג'נס קיישמה, שהואשם בהשתתפות ברצח העם ברואנדה ב-1994, זנח את בקשתו לערבות והגיש בקשה למקלט בדרום אפריקה, כך הודיעו שלטונות התביעה ביום שלישי.

קיישמה, שנמצא במנוסה מאז 2001, נעצר בחודש שעבר תחת השם הבדוי של דונאטין נבאשומבה בחוות ענבים מחוץ לקייפטאון. בית הדין הפלילי הבינלאומי לרואנדה (ICTR) הגיש נגדו כתב אישום בגין רצח עם בגין תפקידו לכאורה בהרס הכנסייה הקתולית בניאנגה, אחת הפרשיות העקובות מדם ברצח העם ברואנדה ב-1994, והרג 2,000 בני אדם.

קיישמה עומד בפני 54 אישומים בדרום אפריקה, כולל כמה הקשורים להונאת הגירה, הודיעה רשות התביעה הלאומית (NPA) בהצהרה והוסיפה כי הנאשם בן ה-62 "נטש את בקשת הערבות שלו ובמקום זאת יפתח היום בקשת מקלט. ".

יותר מ-800,000 רואנדים, רובם מהקבוצה האתנית הטוטסי, נהרגו במהלך 100 ימים של אלימות על ידי כוחות ואנשי משמר מהקבוצה האתנית ההוטו. אלפי הוטו מתונים נהרגו גם הם באלימות, שנחשבת לאחת הזוועות הקשות ביותר של המאה ה-20.

בכנסיית ניאנגה, מיליציית ההוטו זרקה רימונים ולאחר מכן כיבקה אותה בדלק כדי להצית אותה. כשזה נכשל, הם הפילו את הכנסייה עם דחפורים, ורוב המתחבאים בפנים מתו.

הוא הכחיש כל מעורבות באלימות במהלך רצח העם, אך אמר שהוא "מצטער" על הרציחות במהלך הופעתו בבית המשפט בעיר קייפטאון שבדרום אפריקה במאי.

מעצרו של קיישמה הותיר רק שלושה נמלטים שהוגש נגדם כתב אישום על ידי בית הדין הבינלאומי שמקום הימצאו עדיין לא ידוע. משטרת דרום אפריקה מסרה כי המעצר בוצע בתגובה להודעה אדומה של האינטרפול.

הוא נשאר במעצר והתיק נדחה ל-18 באוגוסט להמשך חקירה.

ניגריה רצח עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד