כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תעלומה במצולות

מסתמן: הצוללת התפוצצה בגלל הלחץ על קרקעית האוקיינוס ​​

צוללת טיולים שירדה לקרקעית האוקיינוס ​​כדי לצפות בשברי אוניית הטיטאניק כנראה התפוצצה בגלל הלחץ. הצוללת הכילה מספיק חמצן כדי להחזיק מעמד עד יום חמישי בצהריים אבל ייתכן שכבר מאוחר מדי

מסתמן: הצוללת התפוצצה בגלל הלחץ על קרקעית האוקיינוס ​​
צוללת צילום: דובר צה"ל

ייתכן שצוללת התיירים הנעדרת של הטיטאניק "התפוצצה" בגלל הלחץ העצום על כלי השיט במעמקי הים, כך אמר מומחה ימי. מבצע חיפוש והצלה מאסיבי עדיין בעיצומו כדי למצוא את הצוללת שנעדרת כעת כבר כמעט שלושה ימים באוקיינוס ​​האטלנטי עם חמישה אנשים על סיפונה.

מפקד בצי המלכותי לשעבר של בריטניה ריאן רמזי, בן 53, הזהיר אתמול כי "אין דרך לחלץ את הצוות", הן בשל היעדר הטכנולוגיה הדרושה כדי למצוא אותה והן בשל השפעת האוקיינוס ​​שמסביב על גוף הצוללת.

"הלחצים בעומק הזה הם עצומים לחלוטין, אם יש תקלה בחלק כלשהו של הצוללת הזו או סדק כלשהו אז הלחץ משתלט ומוחץ אותו". איש חיל הים, שפיקד על צוללת גרעינית של הצי המלכותי, הוסיף: "אין דרך לחלץ אותם. רוב מערכות החילוץ יכולות להגיע רק ל-500 מטר עומק ולא ל-3,000 מטר.

"הטכנולוגיה, למיטב ידיעתי, לא קיימת כדי לבצע פעולת חילוץ כל כך עמוקה. אם הם עדיין במצב של חילוץ, נגמר להם האוויר".

מומחים מאמינים שיש לצוללת מספיק חמצן כדי להחזיק מתחת למים עד 10 בבוקר ביום חמישי שעון ישראל. צוותי חילוץ מארה"ב ומקנדה עדיין מנסים למצוא את כלי השיט, משמר החופים האמריקני מסר אתמול שהצוותים שלו מחפשים באזור בגודל עצום.

בין אלה  שנמצאים על הסיפון הוא המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. הוא פרסם באינסטגרם על תחילת הצלילה לאחר מזג אוויר גרוע בניופאונדלנד.

הכרטיסים לטיול הצלילה עולים 250,000 דולר לטיול בן שמונה ימים, החברה מסרה אתמול: "אנחנו בוחנים ומגייסים את כל האפשרויות כדי להחזיר את הצוות בשלום. כל ההתמקדות שלנו היא באנשי הצוות בצוללת ובמשפחותיהם. אנחנו פועלים להחזרה בטוחה של אנשי הצוות".

הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות. הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

בריטניה צוללת טיטאניק חמצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד