כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הילד עומד לדין

מורה יהודי התפטר לאחר תקיפה אנטישמית מצד תלמיד בן 12

מורה יהודי בחטיבת הביניים במסצ'וסטס התפטר לאחר שהתמודד עם הטרדות אנטישמיות על ידי תלמיד בן 12 שאמר בדיחות נאציות ושלח לו ציור של היטלר. הילד עומד כעת בפני כתב אישום בגין הטרדה פלילית

מורה יהודי התפטר לאחר תקיפה אנטישמית מצד תלמיד בן 12
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מוריסון רובלי, בן 25, מורה יהודי בבית ספר במסצ'וסטס ארה"ב, לימד בתיכון אזורי, סיפר ל"ברקשייר איגל" כי תלמיד כיתה ו' החל להעיר הערות אנטישמיות לאחר שהמורה הודיע לתלמידיו שהוא יהודי בפברואר האחרון. הילד עומד כעת בפני כתב אישום בגין הטרדה פלילית.

כשרובלי ניסה להשקיט את תלמידיו יום אחד, הילד החל לפלוט השמצות אנטישמיות, אז המורה הוציא אותו מהכיתה, פקידי בית הספר קיימו מאוחר יותר "מעגל שיקום", שבו התל המורה היהודי והמנהל שוחחו על התקרית.

"התלמיד למעשה לא אמר שום דבר במהלך הפגישה" אמר רובלי ל-Insider. "זה כנראה היה צריך לרמז לי שזה לא הולך להיגמר".

באפריל האחרון חלה תפנית לרעה לאחר שהמורה הופיע בכיתה כשהוא חובש כיפה, מה שגרם לתלמיד להעיר הערות שנאה על כך, כמה ימים לאחר שנשלח למעצר, רובלי אמר שהילד נתן לו ציור של היטלר עומד מעל דמות מתה עם כותרת "יהודי", מוקף בצלבי קרס ובפחיות עם הכותרת "גז".

התלמיד בסופו של דבר הושעה והורחק מהכיתה של המורה. אבל המורה סיפר שההטרדות נמשכו במסדרונות ושהילד התבדח על השואה, כולל תאי גזים. לדבריו, התלמיד גם שלח לו אימייל עם עלבונות. הילד, ששמו לא צוין בשל גילו, עומד בפני כתב אישום בגין הטרדה פלילית.

"אני לא מוטרד מההערות הבורות של הילד", כתב רובלי בהצהרה. "אני מוטרד שללא התערבות מתאימה, השנאה הזו תמשיך להתגבר". מנהל המחוז הוציא את המורה רובלי לחופשה מנהלית, התלמיד התלונן שהמורה עשה לו "פרצוף" במסדרון, לפי הנשר.

רובלי אמר שהוא הוציא אכן את הלשון שלו אל התלמיד ברגע של תסכול לאחר שהילד קילל אותו. המורה הואשם גם בכך שדיבר על התלמיד בפני ילדים אחרים, אך הוא מכחיש את הטענה הזו, הוא אמר שהוא החליט לעזוב כי הוא לא הרגיש שהמנהלים מתייחסים ברצינות לדאגותיו.

אנטישמיות בארה"ב תלמיד בית ספר היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד