כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיקור מיוחד

הפיגוע הרצחני בעלי: התושבים לא מפחדים ודורשים פעולה צבאית. צפו

הבוקר שאחרי הפיגוע הנורא והרצחני שאירע אתמול בצומת אלי על ידי שני טרוריסטים בני עוולה שרצחו ארבעה יהודים הי"ד, התושבים מדברים ודורשים ממערכת הביטחון לצאת לפעולה צבאית. לטענת התושבים הממשלה הקודמת היתה גרועה יותר, אבל הנוכחית אינה עושה מספיק

הפיגוע הרצחני בעלי: התושבים לא מפחדים ודורשים פעולה צבאית. צפו
תושבי עלי בסמוך לפיגוע צילום: באדיבות המצלם

מספר שעות לאחר הפיגוע אתמול (שלישי) בכניסה ליישוב עלי בו נרצחו ארבעה ישראלים על ידי שני מחבלים פלסטינים שחוסלו, האחד בזירה על ידי אזרח והשני בתום מצוד על ידי כוחות משטרה וצבא, התושבים סיפרו על תחושותיהם ועל הציפיות שלהם מן הממשלה.

אחד התושבים שביקש לא להזדהות בשמו אמר ל'בחדרי חרדים': "ידענו שהמקום לא בטוח. כשפתחו את החומוס אנשים דיברו שזה לא בטוח שם, ודרשו אבטחה. המקום שם פרוץ. בתוך היישוב יש אבטחה ואנחנו שם מרגישים מצוין, יש ביטחון והכל, אבל הצומת לא בטוח, אנחנו מקווים שעכשיו יהיה שם אבטחה".

מספר תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אמרו כי הם דורשים פעולה צבאית אפקטיבית שתגדע את קיני הטרור הנוראיים. "אנחנו לא מפחדים אנחנו פה כדי להישאר יש פיגועים בכל מקום, גם בתל אביב, גם בירושלים, גם בחדרה, גם בבאר שבע וגם בבני ברק. אם אנחנו לא נלחם נגד הטרור בעלי, אנחנו נאלץ להילחם נגד הטרור בכפר סבא ברעננה ובנתניה".

מספר שעות לאחר הפיגוע ירדו גם ילדי היישוב עלי לצומת, כדי להביע את מחאתם נגד הממשלה ודרשו פעולה צבאית כשהם מספרים ל'בחדרי חרדים' על התחושות שלהם.

הם נשאלו כיצד הם מרגישים אחרי הפיגוע הקשה. "עצבים, לא עושים כלום, אמרו ממשלת ימין על מלא, והרציחות ממשיכות" לטענתם הממשלה הקודמת היתה גרועה יותר, אבל הנוכחית לא עושה מספיק. "הם עושים אבל לא מספיק, יש תחושת ביטחון בתוך הישוב, אבל לא בצומת".

הנערים היו חלוקים בדעה לגבי החשש ללכת ל'חומוס אליהו' שם אירע הפיגוע. חלקם אמרו כי הם אינם חוששים ללכת, חלקם טענו שכן. "היה שם היום פיגוע, אתה רוצה למות?" אמר אחד מהם, השני אמר: "זה מסוכן, אין לך שם אבטחה".

צעירי עלי דרשו שהממשלה תפעל. "שיתחילו לפעול, הציבור בחר אתכם בשביל זה, אז תפעלו". ואם הממשלה לא יכולה לפעול, אז מבחינתם שמישהו אחר ינהיג: "שיפסיקו בדיבורים ויתחילו במעשים, כל הזמן מדברים ולא עושים".

ארבעת הנרצחים הי"ד הם אלישע אנטמן בן 18 תלמיד ישיבת 'בני עקיבא - עלי'; עופר פיירמן בן 60, תושב שכונת 'נאות אילן'; הראל מסעוד בן 21 מהיישוב 'יד בנימין'; ונחמן שמואל מורדוף בן 17 מישוב אחיה שבבנימין.

שני המחבלים מהכפר עוריף, בעלי זהות המשויכת לחמאס, הגיעו סמוך אמש בשעה 15.30 לצומת הכניסה ליישוב עלי. הם נכנסו למסעדת 'חומוס אליהו' תוך שהם מבצעים ירי. לאחר מכן הם עברו לתחנת הדלק עצמה וירו באזרח נוסף. אזרח אחר ירה באחד המחבלים שנפל עם נשקו; המחבל השני חוסל לאחר מרדף.

יישוב עלי טרור פלסטיני הרוגים ופצועים חמאס הפיגוע בכניסה לעלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד