כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
רב הקהילה הליטאית

אבל בנתניה: הגאון רבי עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין זצ"ל

הגאון רבי עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין זצ"ל ראש "בית המדרש הגבוה לתורה תפארת נתניה יד משה", ורב קהילת "מנין אברכים" בנתניה הלך לעולמו בגיל 78 לאחר שחלה ונחלש בשנים האחרונות. הלוויתו תתקיים היום בצהריים בנתניה 

אבל בנתניה: הגאון רבי עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין זצ"ל
הגאון רבי עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין זצ"ל צילום: יניב יצחק

ברוך דיין האמת: בעיר נתניה הלך לעולמו הגאון רבי עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין זצ"ל, מחשובי רבני העיר ורב הקהילה הליטאית בעיר, לאחר שחלה בשנתיים האחרונות בעקבות אירוע מוחי שעבר והוא בן 78 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בב' סיון תש"ה לאביו הגאון רבי משה הלוי לוין זצ"ל שהיה רבה הראשי של נתניה ונפטר בשנת תשל"ז, ולאמו מרת אסתר ע"ה, בתו של הגאון הרב אליהו אפשטיין זצ"ל, רבו של המושב בלפוריה. 

פתח על שמו של אביו זצ"ל את "בית המדרש הגבוה לתורה תפארת נתניה יד משה" שניהל אותו ביד רמה, לצד רבנות בית הכנסת 'יד אהרן' בעיר וקהילת מנין אברכים של הקהילה הליטאית בעיר. 

שימש כראש מכון לחקר תורני 'אורייתא' אותו הקים לזכרו של אביו זצ"ל שהוציאו ספרים רבים מגדולי פוסקי ההלכה ומרביצי התורה. כמו כן  ההדיר והוציא מחדש את הספר "אלה מסעי" המתאר את מסע הרבנים במושבות בשנת תרע"ד.

הרב זצ"ל היה נעים הליכות, שהיה נואם בחסד עליון, והאציל על בני הקהילה.  אחד התושבים ואנשי החסד בעיר מספר: "כמה וכמה פעמים פנה אליי לעזור למשפחות. והיה מגיע איתי בעצמו, סוחב קרטונים, דופק בדלת ומתעניין בשלום המשפחות. היו ביניהם אנשים בודדים שחיו בתוך עצמם, גם עליהם לא ויתר, למרות שהיו מדברים איתנו מבעד לדלת, היה מוודא שיבינו שיש בעבורם מצרכים. גם ידע שיש משפחות שאוכלות סוג מסויים של אוכל, היה מוודא איתי להביא להם את מה שהם צורכים".

במשך שנים ארוכות היה מגיע ביום כיפור לבית הכנסת 'זכור לדוד' לתפילת מנחה כדי לקבל את ברכת המרא דאתרא הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל שכיהן במקביל לאביו בהנהגת העיר ברבנות נתניה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 15:00 בצהריים מביתו ברחוב יהודה הלוי 40 בנתניה, דרך רחוב אברהם שפירא, ותעבור בבית המדרש - מנין אברכים ברחוב גבע 25 לבית החיים בשיכון ותיקים בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

נתניה הרב עמיהוד יצחק מאיר הלוי לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד