כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תתפלל בהדלקת נרות

אב הכלה קרס; הרבנית קולדצקי נחלצה לסייע

הרבנית הודיעה שהיא תתפלל על התורמים על ציונו הקדוש של אביה מרן שר התורה זצ"ל, וכן במעמד הדלקת נרות בערב שבת • הוא מוסיפה ברכה מפורשת: "כל התורמים סך 630 ₪ (180$) מידה כנגד מידה יזכו להתארס בקרוב ממש" • הציבור נרתם לסייע

אב הכלה קרס; הרבנית קולדצקי נחלצה לסייע
תתקיים חתונה? צילום: unsplash

מקרה חמור מאוד שבו שמחת האירוסין של זוג חדש בישראל הפכה למאורע טראגי ועצוב מאוד, כשאביה של הכלה קרס בפתע פתאום, עד כדי חשש כבד לחייו.

האירוע התחולל בחודש האחרון, תלמיד חכם משכמו ומעלה, הבקי בש"ס כולו ישר והפוך, וידוע כמופלג גם בשאר מקצועות התורה, החל לסבול בפתע פתאום במהלך שמחת האירוסין לבתו הכלה מכאבי ראש נוראיים שהגיעו כתוצאה מאירוע לבבי חמור.

לצפיה בסרטון ולתרומה הקליקו כאן>>>

מאחר ומדובר באחד התלמידים הקרובים של מרן שר התורה, אשר זכה לקרבה גדולה על ידו, החליטה בתו הרבנית קולדצקי תליט"א, להירתם לעזרת המשפחה בכל כוחה ויכולתה, כפי שבוודאי היה רוצה אביה הקדוש מרן שר התורה זצ"ל.

וכך, הרבנית הצדקנית שהוסמכה על ידי אביה לברך את ישראל, ושרבים משחרים לפתחה כדי להתברך בברכותיה הנודעות, הודיעה כי כל מי שיתרום סכום של 180 דולרים, 630 שקלים לטובת הכלה האומללה שמאז שמחת האירוסין שלה אביה מיטלטל בין חיים ומוות, יזכה לקבל את ברכתה ביתר שאת.

הרבנית מבטיחה לתורמים: אם אתם מסייעים להשיא את ביתו של אותו תלמיד חכם, הקדוש ברוך יעזור לכם מידה כנגד מידה שתזכו לזיווגים הגונים בקרוב לכם ולילדכם, ולהיות תמיד מן הנותנים.

לצפיה בסרטון ולתרומה הקליקו כאן>>>

אבי הכלה המדובר, זכה למשפחה ברוכת ילדים. שישה עשר במספר. הוא חיתן את ילדיו בזה אחר זה. אך לאט לאט ההוצאות הרבות לא נתנו לו מנוח. הם ישבו על צווארו. כמעט נותנים לו לשקוע בים העצבות והדכדוך.

אך הוא מעולם לא וויתר על סדרי הלימוד. הוא מעולם לא וויתר על אורח החיים הספגני. תמיד הוא המשיך ללמוד, גם במצבי דוחק וקושי. נפשו המיוסרת לא ידעה מנוח. ההלוואות איימו להטביעו. ההתחייבויות להוצאות הנישואין איימו להקריס אותו לחלוטין.

לפני שבועות ספורים הוא אירס את ביתו בשעה טובה ומוצלחת. עם בחור תלמיד חכם גם ממשפחה מעוטת יכולת, בשמחה שנערכה בבית פשוט וישן כולם חגגו ושמחו, אך הוא שישב בראש השולחן חש ברע, ומצבו הלך והחמיר, בגלל הלחץ הכבד המונח על כתפיו.

רופאים הוזעקו במהירות ואלה בפסקו באופן חד משמעי: הלב שלך מדאיג אותנו, הם אמרו. אתה חייב מנוחה. משהו מפריע לך ופוגע בעבודת הלב.

ההלם היה ענק. הוא באמת רק רוצה לשבת וללמוד. להמשיך את מה שהוא עושה כבר שישים שנה. אך הוצאות הנישואין. החובות. ההלוואות. הגמחי"ם. הנושים. הטלפונים לא נותנים לו מנוח. הוא מרגיש שעוד רגע והלב שלו לא עומד בעומס הזה.

אזהרת הרופאים כמו הפכה את חייו. הם אמרו את זה באופן חד משמעי. הלחצים גומרים אותך. הלב שלך לא יעמוד בזה. הוא מבין את המשמעות. מבין את החשש. אך אין לו ברירה. הוא חייב להשיא את ביתו.

הרבנית הצדקנית לאה קולדצקי תחי' שמכירה את המשפחה מקרוב ונחשפה לסיפור המצמרר. לקחה דף ועט ופנתה לעם ישראל בפניה שהיא לא פנתה מעולם. בסרטון היא יוצאת מגדרה למען אותו תלמיד חכם מופלג שהיה מתלמידיו המובהקים של אביה.


לצפיה בסרטון ולתרומה הקליקו כאן>>>

התמוטט קופת העיר הרבנית קולדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד