כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מפקד חדש למרחב ציון של משטרת ישראל

תת ניצב אפי חביביאן יחליף את תת ניצב אמנון אלקלעי בתפקיד מפקד מרחב ציון במשטרת ישראל

מפקד חדש למרחב ציון של משטרת ישראל
חטיבת דובר המשטרה

מפקד מרחב ציון היוצא, תנ"צ אמנון אלקלעי, העביר את הפיקוד על המרחב לתנ"צ אפי חביביאן.

מפקד המרחב היוצא, תנ"צ אמנון אלקלעי, בירך את מפקד המחוז, ניצב יוסי פרינטי, ואמר כי "ישנם בודדים שקיבלו במתנה, אישיות המאפשרת להם להוביל, להקסים, לעורר השראה ולהניע באמצעות קסם אישי", הוא פנה למפקד המחוז והדגיש "בך נגעה השכינה, היית לי חבר, עמית ומפקד".

תנ"צ אלקלעי הוסיף ושיבח את כלל מרחבי מחוז י-ם, יחידות מחוזיות, מג"ב ירושלים ומטה המחוז על שיתוף הפעולה הפורה וציין כי "קציני ושוטרי מרחב ציון פועלים בסיוע כלל יחידות המחוז ומג"ב, לילות כימים ע"מ לאפשר את המובן מאליו לכאורה, בתחומי הפשיעה, ביטחון, סדר ציבורי ותנועה, על מנת לאפשר שגרת חיים ובטחון לתושבי העיר".

אלקלעי הודה לקציני ושוטרי מרחב ציון על הפעילות ללא לאות, מקצועיות ומסירות אשר הובילו להישגים רבים. בסיום דבריו הזמין את מפקד המרחב הנכנס, תנ"צ אפי חביביאן, העניק לו את מפתח מרחב ציון ואמר כי "אני גאה שאפי הוא מחליפי ומהיכרותי אותו אני בטוח בהצלחתו בתפקיד״.

מפקד המרחב הנכנס, תנ"צ אפי חביביאן, בנאום הבכורה שלו כמפקד המרחב אמר: "כמפקדים מוטלת על כתפינו אחריות רבה כלפי פקודנו" וציטט מדברי דוד בן גוריון 'לא די שידע המפקד את מלאכתו, עליו להיות אוהב אדם שחיי הפקוד שלו יקרים לליבו, רק מפקד כזה ימצא בפקודיו מסירות נפש שתוליכם לכל אשר ישלח אותם...' מרחב ציון מורכב משוטרים וקצינים היוצרים פסיפס מופלא של צוות מנצח שאינו חושש מאתגרים, לא איבד את הניצוץ ושומר מכל על האדם שבו".

תנ"צ חביביאן הודה למפקד המרחב היוצא, תנ"צ אמנון אלקלעי, ואמר "במסירותך, מקצועיותך ואישיותך הובלת את המרחב להישגים מרשימים" והעניק לו את מגן ירושלים כהוקרה".

מפקד המחוז, ניצב יוסי פרינטי, חתם את הדברים וציין כי "אנו בבוקר שאחרי החגים, אך הפעילות האינטנסיבית במשטרת ירושלים, על כלל מרחביה מתקיימת לפני, במהלך ולאחר החגים למען תושבי העיר. שוטרי מחוז ירושלים התמודדו בשנתיים האחרונות עם אירועים גדולים, משמעותיים ומורכבים, תוך הפגנת מקצועיות ומסירות הראויים לכל שבח".

מפקד המחוז התייחס להחלפת הפיקוד במרחב ציון, שיבח את מפקד המרחב היוצא, תנ"צ אמנון אלקעי, והדגיש כי "מדובר בקצין איכותי, מקצועי וקפדן", הודה לו על הובלת המרחב להישגים מרשימים "תמיד ידעתי שיש על מי לסמוך בכל אירוע בתחום המרחב. אתה חוזר למחוז דרום לפקד על מרחב נגב ואני בטוח בהצלחתך בהמשך".

ניצב פריינטי אמר למפקד המרחב הנכנס, תנ"צ אפי חביביאן, כי "בפני אפי משימות ואתגרים רבים, אולם כמי שהקים את מרחב קדם בירושלים ומאמין בהון האנושי, אני בטוח שתבצע בהצלחה רבה את תפקידך ותוביל את המרחב להישגים מרשימים רבים ונוספים".

אמנון אלקלעי, נשוי ואב ל-2 ילדים ומתגורר בבאר שבע, כיהן בשנתיים האחרונות כמפקד מרחב ציון. אמנון מילא תפקידי פיקוד ומטה משמעותיים, בהם ראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים של המטה הארצי, מפקד מרחב מוריה בירושלים, מפקד תחנת באר שבע ועוד. בסבב המינויים האחרון מונה לפקד על מרחב נגב.

אפי חביביאן, נשוי ואב ל-4 ילדים ומתגורר בכפר מנחם, הקים ופיקד על מרחב קדם בירושלים, מילא בעברו תפקידי פיקוד ומטה מרכזיים, בהם סממ"ר נגב, קצין אגף מבצעים מחוז ירושלים, סגן מפקד מרחב דוד ועוד. בראש השנה תשע"ה קודם לדרגת תת ניצב ומונה לפקד על מרחב ציון.

במהלך יולי 1995 היה מעורב חביביאן באירוע בו הפעיל אלימות פיזית נגד נשים מהישוב היהודי בחברון שמחו על מעצר בנות משפחתן. חביביאן נדון לארבעה חודשי מאסר על תנאי ולקנס בסך של 5000 ש"ח לאחר שהורשע בבית משפט השלום בעבירה של תקיפה הגורמת לחבלה ממשית לאשה אחת ותקיפה סתם של שתי נשים.‏

מרחב ציון הוא אחד מארבעת המרחבים של מחוז ירושלים, תחומי אחריותנו מתחילים במושבי וקיבוצי השפלה הפנימית עובר דרך העיר בית שמש ובמעלה ההר עד גבעת זאב ומבשרת ציון ועד למרכז וצפון העיר ירושלים לרבות השכונות הדתיות של העיר.

צילום: חטיבת דובר המשטרה














חביביאן משטרה מפקד פריינטי מרחב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד