כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר ביקור בלינקן

"דיקטטור": ביידן הביך את נשיא סין בסוגיית בלון הריגול ועורר את זעמו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי עמיתו הסיני כועס כי הוא לא ידע שבלון ריגול שהופל מעל ארה"ב הוסט ממסלולו, וזה היה "מביך עבור דיקטטורים". סין כינתה את ההערה "מגוחכת". ומסרב כי הם "מהווים הפרה דיפלומטית חמורה"

"דיקטטור": ביידן הביך את נשיא סין בסוגיית בלון הריגול ועורר את זעמו
הנשיא הסיני עם שר החוץ האמריקאי צילום: משרד החוץ הסיני

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השווה אתמול (שלישי) את נשיא סין שי ג'ינפינג ל"דיקטטור". ההערה הגיעה יום אחד לאחר נסיעתו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, לבייג'ין, שנועדה להפיג את המתיחות בין שתי המדינות.

בפגישתו עם הנשיא שי ודיפלומטים בכירים אחרים, בלינקן דיבר על מספר נושאים שנויים במחלוקת כמו טאיוואן, מלחמת רוסיה באוקראינה והיריבות בין ארה"ב לסין בתעשיית השבבים.

בתום הביקור הנדיר, גם בלינקן וגם שי הסכימו לנהל דיאלוג בדרגים בכירים כדי למנוע סכסוך כולל. "שנינו מסכימים על הצורך לייצב את מערכת היחסים שלנו", אמר בלינקן בסין.

אך בנאום בגיוס כספים בקליפורניה לקראת הבחירות בארה"ב, אמר ביידן, כי הנשיא שי היה נבוך כאשר בלון ריגול סיני חשוד הוסט ממסלולו מעל האוקיינוס האטלנטי, כיוון שלא ידע על כך.

"הסיבה לכך ששי ג'ינפינג התעצבן מאוד כאשר יריתי בבלון הזה שהיה עם שתי קופסאות מלאות בציוד ריגול בתוכו, היא כי הוא לא ידע שהבלון שם", אמר ביידן. "זו מבוכה גדולה עבור דיקטטורים. כשהם לא יודעים מה קורה. זה לא היה אמור ללכת לאן שזה הגיע, זה הוסט מהמסלול", ציין ביידן.

בייג'ינג הגיבה היום לדברים שהשמיע ביידן, המשווה את שי לדיקטטור, ואמרה כי הדברים הללו "מגוחכים" ומהווים הפרה דיפלומטית חמורה.

"ההתבטאויות של הצד האמריקני הן מגוחכות ביותר וחסרות אחריות, הן מפרות פרוטוקול דיפלומטי ואת כבודה הפוליטי של סין", אמרה דוברת משרד החוץ מאו נינג בתדרוך והוסיפה: "זאת פרובוקציה פוליטית גלויה".

סין דיקטטור נשיא סין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד