כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כללי "עשה ולא תעשה" בקניית רכישת דירה מקבלן

כשאתם רוכשים דירה מקבלן או יזם, מהי הדרך הזהירה ביותר לעשות זאת וכיצד מתנהלים במקרים בהם מקבלים דירה עם ליקויים? עו"ד אהרון איתן, מומחה לנדל"ן ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', מציין "כללי אצבע" מעשיים, שיכולים למנוע לכם הרבה כאבי ראש מיותרים.

כללי "עשה ולא תעשה" בקניית רכישת דירה מקבלן
עו"ד אהרון איתן צילום: סיגל סבן

קניית דירה חדשה מקבלן טומנת בחובה התרגשות גדולה, אך גם עלולה לייצר הרבה מאוד בעיות ותסכול, ובמקרים רבים - גם להגיע לתביעות ולסכסוכים משפטיים. איחור במסירת הדירה, איכות גימור נמוכה, חוסר התאמות למפרט המובטח ולשינויים שביקש הרוכש, סדקים, רטיבות, דירה בשטח קטן ממה שהופיע בתוכניות ועוד.

מה עושים כשנתקלים בליקויים? האם יש לנו "קייס" לתבוע? ומהי הדרך הזהירה ביותר לרכוש דירה מקבלן? בסיוע עו"ד אהרון איתן, מומחה לנדל"ן ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', יצרנו "כללי אצבע" מעשיים, שיכולים למנוע לכם הרבה כאבי ראש מיותרים.

תעשו "שיעורי בית": בדקו מי היזם ומי הקבלן, עוד בטרם הרכישה. בררו עוד בטרם הרכישה מידע על הקבלן, ובדקו באמצעות הרשת את המוניטין של מי שאתם מתעניינים באפשרות לרכוש ממנו דירה.

תתעדו כל בקשה ודרישה רלוונטית מהקבלן, וכל תכתובת רלוונטית נוספת. עדיף בכתב, ואם זה לא מתאפשר, הקליטו עמו את השיחות.

תעדו את הליך קבלת המפתח, בדקו את דו"ח המסירה, ותעדו, בזמן אמת בשנת הבדק, כל ליקוי הקיים בדירה ובשטחים המשותפים, על מנת שתוכלו לדרוש מהקבלן, בכתב, את תיקונו. כאמור, הקבלן מחויב בשנה זו לתקן את הליקויים בדירה, ואם הקבלן חומק מחובתו זו, והפניות אליו מתועדות, נוצרת כלפיו עילת תביעה אותה תוכלו להוכיח בנקל.

קחו עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן. רכישה ללא ליווי משפטי עלולה להוביל להפסדים כלכליים גדולים. אל תעמדו מול הקבלן לבדכם, ואל תחסכו בייצוג המשפטי באופן שיגרום לכם לקבל פחות בסופו של ההליך.

 

רכישת דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד