ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פניה ליועמ"ש: לחקור את זועבי בחשד להמרדה

חברת הכנסת הערבית השוותה את צה"ל לדאעש, והתגובות במערכת הפוליטית חריפות במיוחד: "לגרש אותה מהארץ"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

כץ: לגרש אותה לאלתר מהכנסת
השר יעקב פרי, יו"ר ועדת השרים לענייני המגזר הלא יהודי שוחח היום (א') עם מר מאזן גנאיים, ראש עיריית סכנין, בעקבות טקס ההוקרה שנערך אמש במהלך משחק של קבוצת בני סכנין, ועורר סערה בישראל. השר פרי הביע את מורת רוחו בפני ראש-העיר ואמר כי: "מדובר באירוע חמור שהיה צריך להימנע בזמן. לא ייתכן שאדם אשר הואשם בריגול לטובת החיזבאללה יקבל אות הוקרה מקבוצה ישראלית".

עוד הוסיף השר פרי ואמר כי: "פעולה כזו פוגעת בדו-קיום ובמערכת היחסים העדינה והנפיצה ממילא בין המגזר הערבי והיהודי במדינת ישראל". יחד עם זאת, הדגיש השר פרי בפני ראש עיריית סכנין כי הוא מגנה את השיח האלים שנוצר בעקבות האירוע, וקרא לאזרחי ישראל לא להיגרר להתבטאויות מיותרות: "אומנם נעשה פה מעשה מצער שמוטב היה שלא יקרה, אך חשוב לשמור על האיזון ולא לשוב לשיח הגזעני, האלים והמתלהם כנגד המגזר הערבי. אזרחי ישראל הערביים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית".

השר ישראל כץ הגיב: "בעוד בשארה הבוגד מקבל בסכנין תעודת הוקרה, קופצת בת חסותו זועבי ומכנה את צה"ל 'צבא של רוצחים שהם טרוריסטים יותר גרועים מדעאש', ומסיתה צעירים שלא להתגייס לצה"ל. מי של עוצר דבר אחד מקבל בפרצוף את הדבר השני! יש כאן פעולה ברורה של דיבה, בגידה והמרדה. בישיבת הממשלה הבאה אדרוש להנחות את המערכת המשפטית, למצוא דרך חוקית להרחיק אותה מהכנסת ולגרש אותה לאלתר מהארץ. יש גבול למה שמדינה ריבונית ואזרחים יכולים וצריכים לספוג מבוגדת עם דיפלומה".

סגנית שר הפנים ומזכ"לית מפלגת ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, התייחסה לפרובוקציה התורנית של זועבי ורמזה כי במושב הקרוב תעביר הקואליציה את "חוקי זועבי" אשר ימנעו מחברת הכנסת "להמשיך לכהן ואף להיחבא בעתיד. זועבי יודעת שימיה בכנסת כשגרירת החמאס ספורים, ואיתם יבוא גם סוף עידן החסינות שהכנסת נתנה לה. במושב הקרוב הכנסת תעביר ברוב גדול את חוקי זועבי שיפסלו אותה הם מכהונתה הנוכחית והן מניסיון להיבחר בעתיד".

דני דנון הגיב: "זועבי לא מפספסת שום הזדמנות להוכיח שמקומה בבית הכלא. אמירותיה שחצו מזמן את גבולות המוסר והצדק, מוסיפות נדבך נוסף לעתירה שהגשתי לבג"ץ בדרישה לאפשר להעמידה לדין ולסלקה מהכנסת".

ח"כ מירי רגב מסרה: "ח"כ זעבי חצתה בדבריה את כל הקווים האדומים. בהשוואתה בין צה"ל לדאע"ש היא למעשה חייבת לחדול מלכהן בכנסת ישראל, היא למעשה הוכיחה הפעם יותר מתמיד כי היא משמשת כאויבת לישראל ומקומה אינו מתאפשר עוד בכנסת ישראל. ח"כ זועבי היא אויבת מסוכנת לישראל ומקומה בכלא ולא בכנסת, היא מסוכנת בדברי ההסתה שלה באותה מידה של מחבלת".

"לא ירחק היום שזועבי תמצא עצמה מחוץ לכנסת, היא שונאת ישראל מהסוג השפל ביותר״. כך לדברי סגנית יו"ר הכנסת ח"כ פנינה תמנו-שטה. "יש להפסיק לתת במות ציבוריות לדעותיה החשוכות של זועבי שהיא דוגמא לשונאת ישראל. פעם אחר פעם היא מוכיחה שהיא אדם שפל, שמבזה את התואר חברת כנסת בישראל. לכל מי שמודאג, לא ירחק היום שהיא תורחק לצמיתות ממשכן הכנסת, רבים יהיו מוכנים לתרום לזועבי כרטיס טיסה יוצא מהארץ לכיוון אחד, כך גם אני".

ח"כ עליזה לביא: "שוב מוכיחה ח"כ חנין זועבי בגידה וחוסר נאמנות למדינה. דבריה ההזויים מצטרפים לרצף גזעני אנטישמי של אמירות ומעשים המאפיין אותה זה מכבר, והמחייב תגובה ראויה של המחוקק. לאלו הפועלים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון אין מקום בכנסת ישראל".

זועבי: אהפוך את המשפט לפוליטי
כזכור, יחידת להב 433 (יאח"ה) סיימה לפני כחודשיים חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור על ידי חברת הכנסת זועבי.

החקירה החלה במהלך חודש יולי השנה, בעקבות התבטאויות שהשמיעה ח"כ זועבי בבימ"ש בנצרת בפומבי, כנגד שוטרים אשר שימשו כטועני מעצרים בדיוני הארכת מעצר של חשודים בגין הפרות סדר שאירעו בתחילת אותו חודש. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות של העצורים ועורכי דין ממתינים מחוץ לאולם, הטיחה בהם חברת הכנסת אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם בני החברה הערבית המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר קראה לעברם "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב" ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

עם סיום החקירה, ובהתאם לממצאיה, אימץ ראש האגף לחקירות ולמודיעין את העמדה שגובשה בלהב 433 על ידי ראש יאח"ה וצוות החקירה לפיה התגבשה תשתית ראייתית כנגד ח"כ זועבי לביצוע עבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות המדינה ולהכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

זועבי הגיבה על המלצת המשטרה להעמידה לדין: "אני מקווה שהיועץ המשפטי יפעיל שיקול דעת ולא יקבל את עמדת המשטרה. אך אם אועמד לדין אני מתכוונת להפוך את הדיונים למשפט הפוליטי ביותר בתולדות מדינת ישראל: מעמידים אותי לדין על עניין פעוט וחסר משמעות, בעוד שרים וח"כים שהסיתו לגזענות והסיתו לאלימות ואפילו לרצח לא נחקרים, גם לאחר הגשת תלונות נגדם".
משטרה צהל חנין זועבי יהודה ויינשטיין חקירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד