כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
רק מחכים לטעות

המחבלים חושפים: כך חוליות טרור עוקבות אחר כוחות צה"ל

מחבלים בג'נין חושפים לערוץ אל ג'זירה כיצד הם עוקבים עם אמצעים טכנולוגיים משמעותיים אחרי כוחות צה"ל שנכנסים למחנה הפליטים ג'נין. "אנשי יחידת הניטור עוקבים אחר כל תנועה מוזרה בפאתי המחנה ובכניסותיו, וכל מכונית חשודה שעלולה להגיע למחנה עוברת בדיקה ונמצאת תחת מעקב"

המחבלים חושפים: כך חוליות טרור עוקבות אחר כוחות צה"ל
הפעילות בג'נין צילום: לפי סעיף 27א

מול מסך טלוויזיה ברזולוציה גבוהה שמחובר למספר רב של מצלמות מעקב שחושפות חלקים נרחבים מג'נין, יושבים המחבלים ועוקבים אחר הרחובות והסמטאות של מחנה הפליטים ג'נין. אחד המחבלים מספר ל'אל ג'זירה': "במצלמות הללו גילינו את כניסת הכוחות המיוחדים לשכונה שנמצאת בקצה העליון של המחנה". 

המחבל וחבריו סבורים כי "מכשירי הניטור הם בין השיטות החשובות ביותר בהן הם משתמשים להגנה באמצעות זיהוי ניסיונות החדירה המתמשכים של צבא הכיבוש, בעיקר הכוחות המיוחדים".

המחבל חושף לערוץ הקטארי כי "גדודי ג'נין ולוחמי המחנה עצמם מתפתחים כל הזמן, והם נהנים מכל טעות שעלולה להתרחש בזמן ההסתערות ובעת התנגשות עם כוחות הכיבוש. הגדוד מחלק את לוחמיו ליותר מיחידה אחת, לכל אחת עבודה משלה, שמשלימה יחידות אחרות בו-זמנית".

"אנחנו פה יחידת ניטור ועובדים 24 שעות, בעזרת המצלמות שמחולקות במקומות מדויקים וחשובים ביותר אנחנו עוקבים אחר הכוחות של הכיבוש", הוא מספר.

עוד הם מגלים: "אנשי יחידת הניטור עוקבים אחר כל תנועה מוזרה בפאתי המחנה ובכניסותיו, וכל מכונית חשודה שעלולה להגיע למחנה עוברת בדיקה ונמצאת תחת מעקב, סימן מהיר נשלח ליחידות הניטור להזהיר את לוחמי ההתנגדות ביחידות האחרות לתפוס את עמדותיהם באופן מיידי".

בנוסף ליחידת התצפית, הקימו המחבלים את יחידות הניטור והקשר עם יחידת הנדסה, וכך הצליחו במבצע האחרון בג'נין לגרום לפיצוץ רכבי צה"ל ולהשבית אותם, 6 חיילים ושוטרים נפצעו.

המחבלים מספרים כי מטען החבלה ששימש בפעולה לפיצוץ הרכב הצה"לי, ביום שני, היה חדש ויוצר בתוך המחנה על ידי מהנדסי נפץ מקומיים.

מחבל העונה לשם אבו אל-סעיד, (לא ברור אם שם בדוי) בשנות העשרים לחייו, מתאר בפני אל-ג'זירה את "פיתוח אסטרטגיית ההתנגדות במחנה ג'נין, בהתאם להתרחבות והתגברות הפלישות הישראליות".

"לוחמי ההתנגדות הפלסטינים התעמתו עם כוחות הכיבוש הישראלי במספר צירים בפאתי המחנה ובמספר נתיבים בתוכו, במהלך הקרב נשלחו הנחיות ישירות ללוחמים באמצעות מכשירים אלחוטיים לשנות את מיקומם, למקד אש בנקודה היכן שנמצאים החיילים, או לסגת כשצריך".

המחבלים מאשרים כי הם מוכנים להתמודד עם "כל פלישה שישראל מאיימת עליה", וכי הם מוכנים לקרבות יותר מחודש במקרה של פלישה ישראלית.

 



 

 

ג'נין אל ג'זירה מחבלי חמאס מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד