י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ש"ס תתמודד עם ההשלכות

הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין: ביהדות התורה עשו צעד נבון

ההחלטה של יהדות התורה שלא להתערב בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין ולדבוק בעקרון "שב ואל תעשה" הוכחה כנכונה. ש"ס תמכה בנוה וכעת תיאלץ להתמודד עם השלכות הכישלון

הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין: ביהדות התורה עשו צעד נבון
חרדי מצביע בבחירות ללשכת עוה"ד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות לחצים עזים על מפלגת יהדות התורה מצד גורמים בימין לתמוך רשמית באפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין, המפלגה החרדית האשכנזית נותרה מחויבת לעקרונותיה ולא נכנעה לשיקולים פוליטיים או ללחץ של כוחות חיצוניים ולאור התוצאות המסתמנות והחד-משמעיות, החלטתה נמצאת נכונה ויעילה.

לעומת זאת, ההחלטה של ש"ס להתערב בקלחת הבחירות היצריות לראשות לשכת עורכי הדין ותמיכתה הבלתי מסויגת בעורך הדין אפי נוה, מתבררת כעת ככישלון חרוץ, עם היוודע התוצאות לפיהן ראש הלשכה לשעבר נחל מפלה צורבת. להחלטה הבעייתית של ש"ס עלולות להיות השלכות בהמשך הדרך.

הסיבה העיקרית שיהדות התורה נמנעה ולא תמכה במועמד לראשות הלשכה נבעה מהחשש ללבות את השנאה נגד החרדים וחוסר הרצון להסתבך במאבק שאינו להם. "רק השבוע ראינו את הגזענות נגד המגזר בגלל כל המחאה. אסור להצית ולהתערב במאבק שאינו שלנו", אמר אחד מחברי הסיעה.

לפי התוצאות שהתפרסו עד כה, עו"ד עמית בכר בדרך לניצחון דרמטי בבחירות. בכר ניצח במחוז ירושלים, דרום וצפון. ביתר המחוזות הספירה נמשכת. אחוזי ההצבעה במרבית המחוזות עומדים על מעל 50% - למעט מחוז מרכז.

פתקי ההצבעה בבחירות ללשכה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

נוה הודה הבוקר בראיון לרשת ב' שהפסיד בבחירות. "הקרב שלא בטובתי הפך למלחמה של שמאל-ימין, התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען נוה בריאיון לרשת ב'. "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו. בהנחה שבכר זוכה - הקואליציה לא תשלים עם כך שאין לה השפעה על בחירת השופטים".

כזכור, ל'בחדרי חרדים' נודע על לחצים שהופעלו על הפוליטיקאים החרדים, במטרה שיודיעו רשמית על תמיכתם בעורך הדין אפי נוה לראשות הלשכה. במהלך ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה בשבוע שעבר הנושא הועלה על השולחן בידי אחד מבכירי המפלגה שטען כי על היהדות החרדית להימנע מכל נקיטת עמדה.

"החרדים הם לא צד במאבק של הרפורמה המשפטית ולכן התמיכה במועמד שנוי במחלוקת, לא מועילה לאף אחד. כיום יש שתי מפלגות של הנציגות החרדית, שמתמודדים לחברות בלשכה ועל עורכי הדין לתמוך בהם, אבל אין צורך להכריז על תמיכה במועמד כלשהו לראשות" אמר הבכיר.

לדברי הבכיר אין כל הצדקה להתערבות בבחירות. "אין לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין כל השפעה ישירה או עקיפה על האוכלוסייה החרדית ולכן טוב יהיה אם הציבור החרדי יימנע מתמיכה במועמד כלשהו. להיפך, ההתערבות עלולה להזיק לנציגות החרדית, הרבה יותר מאשר להועיל".

לשכת עורכי הדין בחירות ש"ס יהדות התורה אפי נוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד