כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עימות ביהדות התורה

קידום כסיף - גפני: "שלא יגידו שזה פתרון" | גולדקנופף: "אם יש לכבודו מגרשים עדכנני"

יו"ר ועדת הכספים יצא נגד אמירת השר גולדקנופף כי העיר כסיף היא פתרון משמעותי ואמר: "שלא יבואו ויגידו שזה חלק מפתרון הדיור". גולדקנופף עקץ: "אם יש לכבודו מגרשים פנויים בב"ב וירושלים יואיל בטובו לעדכנני"

קידום כסיף - גפני: "שלא יגידו שזה פתרון" | גולדקנופף: "אם יש לכבודו מגרשים עדכנני"
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עימות ביהדות התורה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא היום (רביעי) נגד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף שאמר אמש כי "קידום העיר כסיף הוא פתרון משמעותי למצוקת הדיור במגזר החרדי שיאפשר לזוגות צעירים להקים קהילה חדשה ולשמר את אורח חייהם בדרום הארץ".

גפני כתב: "התנגדתי לכסיף לציבור החרדי בגלל המיקום בגלל המרחק ובגלל חוסר ההתאמה של האזור. אני מתנגד לזה גם היום! ושלא יבואו ויגידו שחלק מפתרון הדיור של הציבור החרדי זה כסיף, זה לא פתרון וזה לא מקדם פתרון".

השר גולדקנופף כתב בתגובה: "ידידי הרב משה גפני, ישנם זוגות צעירים חרדים המתגוררים בחניונים חשוכים, במרתפים ובמבנים יבילים בתנאים מחפירים".

גולדקנופף הוסיף: "אנו בונים עבורם יח״ד בכל רחבי הארץ; בקרית גת, רכסים, בית שמש, עכו, אלעד, נוף הגליל, ביתר עילית, וגם בכסיף. אם יש לכבודו מגרשים פנויים בב"ב וירושלים יואיל בטובו לעכנני".

יצוין כי העימות מגיע ברקע העובדה שאמש התכנסה בעיר "כסיף" ישיבה ראשונה של הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה-כסיף.

במהלך הישיבה הוצג הרקע הכללי והתכנוני של העיר והיכרות עם תכנית "רובע ראשונים". חברי הוועדה עודכנו בדבר הראייה הרב שנתית לתקופת עבודתה של הוועדה, כולל מינוי יועץ משפטי זמני ותפקוד ותפעול הוועדה.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף אמר: "עם כניסתי לתפקיד שמתי כמטרה מרכזית את הטיפול בחיזוק והקמת ישובים בארץ ישראל ואת המחויבות להתיישבות בייחוד באזורי עדיפות לאומית".

לדברי גולדקנופף: "אנו ממשיכים לפעול להגדלת היצע הדירות בכל רחבי הארץ. קידום העיר כסיף הוא פתרון משמעותי למצוקת הדיור במגזר החרדי שיאפשר לזוגות צעירים להקים קהילה חדשה ולשמר את אורח חייהם בדרום הארץ. אני מודה לשותפינו לדרך, לשר הפנים ולמשרדי הממשלה וכלל גורמי המקצוע. אני מתרגש להביא בשורה נוספת לחיזוק ופיתוח דרום הארץ".

יצחק גולדקנופף משה גפני כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד