כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בפער עצום

הקרב על לשכת עורכי הדין: בכר ניצח את נווה

עורך הדין עמית בכר, ניצח בפער ניכר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין את המתמודדים האחרים בהם ראש הלשכה לשעבר, אפי נוה. בבחירות ללשכת עורכי הדין הצביעו כ-50% מבעלי זכות הבחירה

הקרב על לשכת עורכי הדין: בכר ניצח את נווה
עמית בכר מצביע צילום: מרים אלסטר/פלאש90

עורך הדין עמית בכר, ניצח בפער ניכר בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין את המתמודדים האחרים בהם ראש הלשכה לשעבר, אפי נוה. בכר גרף למעלה מ-70% מהקולות, נוה - 19% בלבד. בשעות הקרובות הלשכה תתכנס לישיבה מיוחדת. 

בבחירות ללשכת עורכי הדין הצביעו כ-50% מבעלי זכות הבחירה. מדובר בנתון גבוה. לשם השוואה בבחירות הקודמות ללשכה הצביעו רק 28% מעורכי הדין.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם בכר עוד קודם פורסמו תוצאות האמת ובירך אותו על הניצחון המסתמן. ״עורכי הדין בישראל הוכיחו שהמחנה הליברלי חזק מתמיד", מסר לפיד. "הניצחון של עמית בכר הוא הניצחון של הצדק, האמת והדמוקרטיה. נמשיך ביחד במאבק על נשמתה של מדינת ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית".

ארגוני המחאה בירכו אף הם על התוצאות: "מדובר בניצחון מוחץ של הרוב הדמוקרטי בישראל על פני קואליציית ההפיכה הדיקטטורית. ציבור עורכי הדין נהר לקלפיות כדי לשלוח מסר ברור לממשלה - לא נאפשר לכם להרוס את מדינת ישראל".

כזכור, יום הבחירות שהיה סוער במיוחד כלל תורים ארוכים בכניסה לקלפיות, לרבות אלו המרכזיים בירושלים ובתל אביב. הצדדים הטיחו בנוסף האשמות אחד על השני.

יצוין כי בכר מזוהה עם ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ומנגד עו"ד אפי נוה, נחשב למועמד נוח יותר מבחינת הקואליציה.

במחוז הדרום, שמזוהה עם אפי נווה, בכר ניצח בפער קטן של קצת יותר מ-20 קולות. לעומת זאת במחוז הצפון  ניצח בכר בפער גדול. גם במחוז ירושלים שנחשב כמזוהה עם נוה, בכר מוביל על נווה וכך גם במחוז חיפה.

במחוז תל אביב, עדיין לא סיימו לספור את כ-15 אלף הקולות. מחוז תל אביב הוא הגדול ביותר. בכר מכהן כיום בשני תפקידים בלשכה, ממלא מקום יו"ר הלשכה ויו"ר מחוז ת"א, ועל כן מסתבר שהוא צפוי לקבל את מרבית הקולות במחוז. בהמשך היום יתפרסמו התוצאות הסופיות.

בכר אמר בריאיון ב-103FM עוד לפני שפורסמו התוצאות הרשמיות: "בחירות מסכמים רק כשסופרים את התוצאה". הוא הוסיף: "אפשר לומר ברכות לעשרות אלפי עורכי הדין שעמדו בתור להצבעה, זה היה מחזה בלתי נתפס, מרומם את הלב. רציתי להגיד תודה לאלפי עורכי הדין שהסבו גאווה ללשכה, ולאלפי מתנדבים שחרדים לדמוקרטיה ובאו לעזור. זה חג לדמוקרטיה, פשוט כך".

בכר אמר עוד: "ברור למי היה האינטרס לשבש, התוצאות ילמדו. נווה, אדם שהורשע בקבלת דבר במרמה, שגנב את האמת וגנב גבול כי לא התאים לו שיידעו משהו, אני מציע לא להאמין למידע שיוצא מאנשים כאלה".

המועמד שהפסיד, אפי נווה אמר בריאיון ברשת ב': "הקרב, שלא בטובתי, הפך למלחמה של שמאל-ימין. התעלמו מהאג'נדה המקצועית של הלשכה", טען.

לדבריו, "הניסיון מלמד שבקרבות כאלה הימין תמיד מפסיד. לא באתי מתוך אג'נדה פוליטית אלא מקצועית. הייתי ראש לשכה שנחשב לאחד מהטובים שהיו".

 

 

 

עמית בכר אפי נווה לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד