כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי המהומות

בשב"כ ימליצו לגלנט לחתום על כמה צווי מעצר מנהליים נגד פעילי ימין

אחרי המהומות היום ואתמול ביו"ש, בשב"כ ימליצו לשר הביטחון יואב גלנט לחתום על כמה צווי מעצר מנהליים נגד פעילי ימין. גורם ביטחוני: "במבחן התוצאה - נכשלנו"

בשב"כ ימליצו לגלנט לחתום על כמה צווי מעצר מנהליים נגד פעילי ימין
הפגנת פעילי ימין, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר שיהודים התפרעו בכפרים ערביים במספר מוקדים ביו"ש, בשב"כ ימליצו לשר הביטחון יואב גלנט לחתום על כמה צווי מעצר מנהליים נגד פעילי ימין שהיו מעורבים באירועים האלימים. כך דווח בכאן חדשות.

יצוין כי גם לפני ארבעה חודשים אחרי ההתפרעויות בחווארה, הוצאו צווי מעצר מנהלים - ואז הייתה רגיעה בשטח, לדברי גורמים ביטחוניים. למרות הניסיון שהיה בחווארה, בצה"ל הופתעו מהאירועים היום - אליהם נערכו מיד אחרי הפיגוע בעלי. גורם ביטחוני אמר: "במבחן התוצאה נכשלנו".

נזכיר שבמהלך היום, הגיעו מאות יהודים לכפר הפלסטיני תורמוס עיא שמצפון לרמאללה והציתו בתים, כלי רכב ושדות.

המהומות החלו בסיום הלווייתו של נחמן-שמואל מורדוף, שנרצח אתמול בפיגוע ליד עלי. כוחות רבים של צה"ל, משטרה ומשמר הגבול הוזעקו למקום גורם ביטחוני העריך כי מכלל ההצתות, נגרם נזק ל-15 בתים ו-20 כלי רכב. לא היו נפגעים פלסטינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים ומסר: "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו - מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון. אני נותן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון בפעולתם להשליט את החוק והסדר. אנחנו לא נקבל שום קריאת תיגר נגד המשטרה ונגד כוחות הביטחון במקומות הללו ובכל מקום שהוא. אנחנו מדינת חוק". 

יואב גלנט מעצר מנהלי שירות הביטחון הכללי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד