י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העולם עוצר נשימתו

שעות אחרונות של חמצן: הקולות ככל הנראה לא מהצוללת

העדכונים האחרונים מפרשיית הצוללת שנעלמה | רעשים שנשמעו מספר פעמים ביממה האחרונה לא הוכחו כקשורים לצוללת | על פי ההערכות נותרו לצוות פחות מ-20 שעות חמצן

שעות אחרונות של חמצן: הקולות ככל הנראה לא מהצוללת
אילוסטרציה צילום: pexels

מסיבת העיתונאים הערב בנושא הצוללת שנעלמה, התמקדה בעיקר ברעשי ה'דפיקות' המסתוריים. זה מה שאנחנו יודעים על הרעשים האלה: הרעשים הראשונים נשמעו אתמול על ידי מטוס P-3 קנדי, משמר החופים שלח צוותים לסרוק את האזור שבו זוהו הרעשים, רעשים נוספים נשמעו גם היום. אך, למרבה הצער, האוקיינוס ​​הוא מקום רועש ולא ברור מה הם הקולות שנשמעו.

במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים שאל האם משפחותיהם של הנעדרים על ה'טיטאן' נמצאות על סיפון כלי השיט שמחפשים את הצוללת הנעדרת. בתשובה נאמר לכתבים "זו שאלה שאני לא יכול לענות עליה". כשנשאל האם יש משהו שמסוגל להרים את הצוללת מעומקים כאלה, נציג החברה אמר: "הציוד שנמצא באתר ומגיע לאתר בהחלט מסוגל להגיע לעומקים האלה". לדבריו, הציוד בו נעשה שימוש בחיפושים הוא "הטוב ביותר בעולם, הכי 'מסוגל' בעולם", הוא אומר ומוסיף כי הוא גוייס "ללא רבב".

בנוסף, עדכון במסיבת העיתונאים נמסר בנושא המזון והמשקאות שנשארו לצוות בצוללת שנעלמה. קפטן פרדריק אומר: "יש להם מנות מוגבלות על הסיפון אבל אני לא יכול להגיד לך בדיוק כמה."

רעשים נוספים נשמעו בחיפושים אחר צוללת ה'טיטאניק' הנעדרת, אמר הערב משמר החופים האמריקני. הקפטן ג'יימי פרדריק אמר שהם עדיין לא יודעים מה מקור הרעשים, אבל הצוותים עדיין מחפשים באזור הזה אל מול חופי שיקאגו.

בשעות הצהריים התבשרנו על כך שהחיפוש מתרחב, בשל החשש מפני החמצן שאמור לאזול מחר בצהריים. החיפוש כעת מתרחב על פני שטח גדול פי שניים מגודלה של מדינת קונטיקט בארה"ב, והחיפוש התת-קרקעי בעומק 2.5 מיילים.

קפטן פרדריק גם אמר בתדרוך לכתבים שזה עדיין מוגדר כמבצע חיפוש והצלה, והוסיף: "עלינו להישאר אופטימיים ומלאי תקווה" על פי הערכה קודמת, נותרו לצוות פחות מ-20 שעות חמצן.
הקשר עם הצוללת - שעל סיפונה חמישה אנשים - אבד ביום ראשון כאשר ביצעה ירידה של 3,800 מטרים לצורך צפיה בשרידי הטיטאניק.

כזכור לפני יומיים, צוללת המשמשת לתיירות צפיה בשרידי הטיטאניק נעלמה באוקיינוס ​​האטלנטי. משמר החופים של בוסטון מנהל מבצע חיפוש והצלה מול חופי ניופאונדלנד, אי גדול באמריקה הצפונית, השייך לקנדה. 

היום אמר אושין פאנינג, שהיה בעבר במסע בצלילה להריסות הטיטאניק ומכיר כמה מהאנשים על סיפונה של הצוללת הנעדרת. "אתה מתעורר בשעה 04:00 והדרכות נהלי הבטיחות נמשכים כארבע עד חמש שעות לפני שבכלל יורדים למים". פאנינג חושב שהאנשים שהיו על הסיפון יבינו כיצד למקסם את אספקת החמצן שלהם. "הם יחפשו מיד לחסוך בחמצן", אמר.

"הם יעשו הכל כדי לשמור על עצמם רגועים, לנשום בצורה רדודה ולשמור על החמצן כמה שיותר זמן. "אני חושב שהם יחזיקו מעמד יותר זמן ממה שאנשים חושבים."

 

צוללת טיטאניק חמצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד