כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
25 מיליארד ד' בשנה

אמזון רימתה מיליוני אנשים להירשם לשירות ה'פריים'

ועדת הסחר הפדרלית האשימה כי אמזון השתמשה בעיצובים 'מניפולטיביים, כפייתיים' כדי להערים על משתמשים להירשם לחידוש אוטומטי | מניית אמזון ירדה ב-0.9% במסחר הצהריים  

 אמזון רימתה מיליוני אנשים להירשם לשירות ה'פריים'
אחד ממשרדי אמזון צילום: unsplash

ועדת הסחר הפדרלית של ארצות הברית האשימה את אמזון בהטעיית מיליוני צרכנים לשירות המנוי בתשלום 'אמזון פריים' שלה, כשנרשמו ללא הסכמתם והקשתה עליהם לבטל את הפעולה. 

יו"ר הועדה האשימה את החברה בבית המשפט הפדרלי בסיאטל ביום רביעי, בטענה ש"אמזון רימתה ביודעין מיליוני צרכנים להירשם ללא ידיעה לאמזון פריים" ואמר כי אמזון השתמשה ב"עיצובי ממשק משתמש מניפולטיביים, כפייתיים או מטעים הידועים בשם 'דפוסים אפלים' כדי להערים על צרכנים להירשם לחידוש אוטומטי של מנויי הפריים".

התביעה היא אחת מכמה פעולות שננקטו על ידי הממשל של הנשיא ג'ו ביידן, שנועדו לרסן את כוח השוק המוגזם של חברות ביג טק, כאשר היא מנסה להגביר את התחרות כדי ליצור הגנה גדולה יותר על הצרכן.

יו"ר ועדת הסחר הפדרלית אמר כי אמזון פריים היא תוכנית המנויים הגדולה בעולם, שמייצרת הכנסות של 25 מיליארד דולר בשנה. היא מציעה משלוח מהיר וחינמי על מיליוני פריטים, הנחות שונות, גישה לסרטים, מוזיקה וסדרות טלוויזיה, כמו גם הטבות נוספות. "המטרה העסקית העיקרית של Prime - היא הגדלת מספר המנויים".

הסוכנות מבקשת עונשים אזרחיים וצו מניעה קבוע כדי למנוע הפרות עתידיות. מניית אמזון ירדה ב-0.9% במסחר הצהריים. החברה לא הגיבה מיד לבקשת תגובה מסוכנות הידיעות רויטרס. הממשל חוקר תהליכי הרשמה וביטול עבור תוכנית פריים מאז מרץ 2021.

"אמזון רימתה ולכדה אנשים למנויים חוזרים ללא הסכמתם, לא רק מתסכלת את המשתמשים אלא גם עלתה להם כסף משמעותי", אמרה יו"ר ועדת הסחר הפדרלית לינה חאן בהצהרה.

אמזון שקרים רגולטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד