כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אסון בספרד

עשרות הרוגים לאחר שסירה טבעה ליד האיים הקנריים

ארבע נשים ותינוק הם בין ההרוגים לאחר טביעת ספינה עם 59 אנשים על הסיפון ליד האיים הקנריים בספרד | נסיון לבקשת חילוץ מהרשויות המרוקיות לא עלה יפה

עשרות הרוגים לאחר שסירה טבעה ליד האיים הקנריים
המהגרים בתוך המים צילום: צילום מסך

לפחות 39 בני אדם מתו לאחר טביעת סירה ליד האיים הקנריים של ספרד. "אסון חדש באוקיינוס ​​האטלנטי עם שלושים ותשעה הרוגים, כולל ארבע נשים ותינוק", אמרה בטוויטר הלנה מלנו גרזון, מגנת זכויות האדם ב-Winging Borders.

היא הוסיפה כי האנשים התחננו לעזרה והסירה שלהם הייתה בשטח הימי של ספרד במשך יותר מ-12 שעות. בינתיים, גם הדובר הארגון -NGO Alarm אמר כי 59 האנשים על הדינגי שיצאו מהעיר אגאדיר במרוקו לכיוון ספרד, ניסו גם הם להזעיק את צווותי החילוץ של מרוקו, אך לא ניתן היה להשיגם כל הלילה.

מתוך 59 האנשים על הסיפון, שירות חילוץ ימי ספרדי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 24 אנשים חולצו על ידי מאמצי חילוץ של מרוקו שבוצעו כ-141 ק"מ מדרום מזרח לאי גראן קנריה.

מדי שנה, אלפי מהגרים ופליטים ממדינות אפריקה שמדרום לסהרה מנסים להגיע אל האיים הקנריים של ספרד בסירות עמוסות. אבל מה שמכונה "הנתיב האטלנטי" הוכיח את עצמו כקטלני ורבים מאלה שמחפשים מקלט בספרד, לאחר שברחו מסכסוכים ורעב, לא צולחים אותו לחיים.

הארגון הבינלאומי להגירה אמר שמתוך 2,556 האנשים שאיבדו את חייהם בניסיון להגיע לאירופה בשנה שעברה, 1,126 היו בנתיב מערב אפריקה והאוקיינוס ​​האטלנטי לספרד ו-260 ניסו להגיע לספרד במערב הים התיכון.

"עדיין נותרו סיכונים וסכנות לאורך הנתיב האטלנטי במערב אפריקה ו-45 ספינות טרופות נרשמו בנתיב זה בשנת 2022, וכתוצאה מכך למותם או להיעלמותם של 543 מהגרים", הוסיף בנתיבי ההגירה שלו בינואר.

ביוני פרסמה הנציבות האירופית את תוכניתה לניהול הגירה לאורך תוואי הים התיכון המערבי והאטלנטי. התוכנית כוללת התמודדות עם הברחות ותיאום ניהול ההגירה עם מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי כמו מרוקו. אבל ארגונים לא ממשלתיים וארגוני זכויות אדם מתחו שוב ושוב ביקורת על האיחוד האירופי על העלמת עין ממקרי מותם של פליטים ומהגרים המנסים להגיע לאירופה.

 

מהגרים ספינה מרוקו אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד