כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאבק גלובלי

ארה"ב מטילה סנקציות על משרד ההגנה של מיאנמר

הצבא השתמש במקורות זרים, כולל גופים רוסים תחת סנקציות, כדי לרכוש ולייבא נשק, אומרים גורמים בוושינגטון

  • ב' תמוז התשפ"ג
ארה"ב מטילה סנקציות על משרד ההגנה של מיאנמר
צבא מיאנמר צילום: Wikimedia Commons

וושינגטון האשימה את משרד ההגנה של מיאנמר בייבוא ​​סחורות וחומרים בשווי של מיליארד דולר לפחות מאז ההפיכה ב-2021, שבה מנהיגי צבא תפסו את השלטון מממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, בראשות זוכת פרס נובל לשלום, אונג סן סו צ'י.

גם בנק סחר החוץ של מיאנמר ובנק ההשקעות והמסחר של מיאנמה, שבבעלות המדינה, ספגו סנקציות. האוצר אמר שהם אפשרו למפעלים ממשלתיים שמניבים הכנסות, גישה לשווקים בינלאומיים.

הבנקים מקבלים ומשדרים מטבעות זרים עבור ממשלת מיאנמר.

"המשטר הצבאי של בורמה מינף את הגישה הממשלתית לשווקים הבינלאומיים כדי לייבא נשק, לרבות מישויות רוסיות שהוטלו עליה סנקציות, כדי להמשיך את האלימות והדיכוי שלה", אמר תת-שר האוצר לטרור ולמודיעין פיננסי, בריאן נלסון. ארה"ב ומדינות מערביות אחרות הטילו כמה סבבים של סנקציות על המנהיגים הצבאיים של מיאנמר מאז ההפיכה ב -2021 ובעקבותיה התקיפה שהרגה אלפי מתנגדים.

דובר הממשל הצבאי של מיאנמר אמר לקראת ההודעה האמריקנית כי היא אינה מודאגת מסנקציות חדשות. בנגקוק ביזנס ניוז ציטטו מקורות תאילנדים שאמרו כי הסנקציות יפגעו בתאילנד ובמדינות אחרות באזור כלכלית בגלל הקשרים שלהן עם הבנקים.

שגרירות ארה"ב אמרה כי היא מנהלת שיחות קבועות עם ממשלת תאילנד על מיאנמר השכנה, כולל כיצד להפחית את ההשפעה של סנקציות כלשהן על תאילנד או מדינות אחרות.

מומחים טוענים כי הסנקציות על הבנקים, אף שהן לא מכוונות לפרויקטי גז המהווים מקור הכנסה גדול לממשל הצבאי, עשויות להשפיע על יכולתו של הממשל הצבאי לממן את מלחמתו נגד קבוצות אתניות ומרידות.

בדו"ח בפברואר נאמר ששני הבנקים הם "אוצר המט"ח" של ממשלת מיאנמר וכעת הם בשליטת הממשלה הצבאית.

הוא אמר שהממשל הצבאי מסתמך על מטבע זר כדי לקנות דלק סילוני, חלקים לייצור נשק קל ואספקה ​​אחרת שלא ניתן לרכוש עם הקיאט של מיאנמר. "כתוצאה מכך, סנקציות נגד MFTB ו-MICB יכולות לתרום באופן משמעותי לניתוק הגישה של החונטה למטבע חוץ, במיוחד אם משולבות עם אכיפה חזקה", נכתב.

מיאנמר סנקציות כלכליות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד