י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סיפור מטורף

פרשיית מתן תרופות בגני ילדים בטייוואן מעוררות סערה באי

סערת ענק לאחר שהורים גילו שילדיהם מקבלים תרופות הרגעה בגן | בית החולים של טייפה מהציע בדיקות דם בחינם לילדים כדי לבדוק אם יש עקבות של תרופות הרגעה

פרשיית מתן תרופות בגני ילדים בטייוואן מעוררות סערה באי
טיוואן צילום: Unsplash

חקירות על סמים של ילדים בגיל הרך בטייוואן מעוררות סערה נרחבת באי. מורים בגן ילדים בעיר טייפה הואשמו בהרגעה של תלמידים בסירופי שיעול המכילים תרופות כמו פנוברביטל ובנזודיאזפינים. המשטרה חוקרת כבר שבועות ואומרת שלא ברור מדוע האכילו הילדים בסירופים הממכרים. השערורייה עוררה מחאות מחוץ לבנייני ממשלה.

מאות הצטרפו ביום ראשון להפגנה בעיר טייפה שקראה ליותר שקיפות בחקירות המשטרה, כאשר רבים מתחו ביקורת על הרשויות על חוסר השקיפות שלהם לציבור.

ביום שני, התגלה גם מקרה נוסף בעיר הדרומית קאושיונג, בקצה השני של האי. מחלקת הבריאות המקומית שם מצאה ארבעה רופאים אשמים בהתנהגות בלתי הולמת ושימוש לא נכון בפנוברביטל בכ-20 ילדים. הם נצטוו להשעות את הניסוי למשך שישה חודשים, ונקנסו ב-1.4 ​​מיליון דולר טייוואני (46,121 דולר).

על רקע הדאגה הציבורית הגוברת, בית החולים העירוני של טייפה החל גם להציע בדיקות דם בחינם לילדים בגיל הרך כדי לבדוק אם יש עקבות של תרופות הרגעה.

הצעדים מגיעים לאחר שהשערורייה התעוררה לראשונה במאי, כאשר הורים בגן פרטי בעיר טייפה החדשה האשימו את הצוות שהאכילו את ילדיהם ב"סמים לא ידועים". מייק, אב לילד בן חמש, אמר שהורים שמו לב למה שנראה כתסמיני גמילה אצל ילדיהם במהלך תקופת חופשת ראש השנה הארוכה בפברואר. "חלק מההורים גילו שילדיהם, במהלך החופשה, הפכו לעצבניים, חסרי מנוחה וצרחו בעת השינה, ואפילו צעקו עם התכווצויות ברגליים", אמר.

לאחר שדיברו עם הילדים, נודע להורים שהמורים שלהם האכילו אותם ב"שיקוי לא ידוע". תלונות הוגשו למשטרה באפריל ומאי. בעקבות תלונות נוספות של הורים ביוני, הרשויות המקומיות פתחו בחקירה, ומצאו לפחות שמונה ילדים עם כמויות עקבות של פנוברביטל ובנזודיאזפינים - סוג של תרופות פסיכואקטיביות - במערכת שלהם.

הגן העומד במרכז המחלוקת, נסגר ב-12 ביוני. המנהלים שלה נקנסו ב-150,000 דולר טייוואני ( 4,872 דולר). המנהל וחמשת המורים נעצרו ונחקרו על ידי המשטרה אך שוחררו מאז בערבות. חקירה פלילית מתנהלת.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הצוות אמר שההורים הסכימו לרשימת תרופות שסופקה על ידי בית הספר, אך חלק מההורים בתגובה הטילו ספק בתרופות המשמשות את בית הספר.

רוקח טייוואני אמר לתקשורת המקומית שאף על פי שהם נדירים, חלק מהתרופות לשיעול ומערכת העיכול מכילות פנוברביטל. תרופות המכילות פנוברביטל משמשות בעיקר לטיפול באפילפסיה או משמשות כהרדמה כירורגית, וקשה להשיגן. בנזודיאזפינים הם סוג של תרופות מדכאות המשמשות לרוב לטיפול בחרדה חמורה. התרופות ממכרות מאוד, ומינון יתר עלול להוביל לנמנום ולקוצר נשימה.

 

טיוואן גן ילדים סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד