כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שעות אחרונות של חמצן

עובד בחברה המפעילה את הצוללת שנעלמה - הזהיר בעבר מפני בעיות

מסמכים שהוצגו ב'ניו יורק טיימס' מעלים תהיות בנודע לחששות בטיחות שהועלו לגבי צוללת נעדרת עוד בשנת 2018 | הצוללת לא נבדקה בעומקים ובבדיקות עלו ממצאים מטרידים

עובד בחברה המפעילה את הצוללת שנעלמה - הזהיר בעבר מפני בעיות
דובר צהל

עובד לשעבר של החברה המפעילה את הצוללת טיטאן שנעלמה הזהיר מפני בעיות בטיחות אפשריות בכלי השיט עוד ב-2018. ממסמכי בית המשפט בארה"ב עולה שדיוויד לוצ'רידג', מנהל התפעול הימי של החברה, העלה חששות בדו"ח בדיקה.

הדו"ח "זיהה בעיות רבות שהעלו חששות בטיחותיים רציניים", על פי המסמכים , כולל הדרך שבה נבדק גוף הספינה. לוצ'רידג' "הדגיש את הסכנה הפוטנציאלית לנוסעי הטיטאן כשהצוללת הגיעה לעומקים קיצוניים". הוא אמר שהתעלמו מהאזהרות שלו.

החברה תבעה אותו בגין חשיפת מידע סודי, והוא הגיש נגדה תביעה לפיטורים שלא כדין. התביעה הוכרעה מאוחר יותר אך איננו יודעים את פרטי ההסדר.

בנוסף, מכתב שנשלח אל החברה המפעילה את הצוללת טיטאן שנעלמה, במרץ 2018 והושג על ידי הניו יורק טיימס, קבע "הגישה ה'ניסיונית' הנוכחית שאומצה עלולה לגרום לתוצאות שליליות".

דובר של החברה סירב להתייחס לבעיות הבטיחות שהועלו. הצוללת טיטאן, שתוארה כ"ניסיונית" על ידי החברה, נבנתה מחומר יוצא דופן עבור כלי שיט בים עמוק. גוף הספינה שלה - המקיף את החלק החלול שבו יושבים הנוסעים - היה עשוי מסיבי פחמן, עם לוחות קצה טיטניום וחלון קטן בקצה אחד.

"החלק בצוללת המכיל את בני האדם הוא כדור טיטניום בקוטר של כ-2 מטר", אמר ד"ר ניקולאי רוטרדם, מרצה לביולוגיה ימית באוניברסיטת פורטסמות'. כדי לעמוד בלחצים העצומים של המעמקים אתה צריך חומרים סופר חזקים, כדי לעמוד בפני משקל המים שמעל שלוחצים עליך. סיבי פחמן זולים יותר מטיטניום או מפלדה והם חזקים במיוחד, אבל הם ברובם לא נבדקו עבור כלי ים עמוקים כמו טיטאן.

במסמכי בית המשפט, לוצ'רידג' טען שהגוף לא נבדק כראוי - שם הוא מופעל תחת לחצים קיצוניים ונותח כדי לחפש בעיות אפשריות. הוא טען שניסויים בדגם בקנה מידה קטן יותר של הצוללת גילו פגמים בבדיקת הפחמן בלחץ.  לוצ'רידג' העלה גם את סוגיית נמל הזכוכית של הטיטאן. הוא טען שהחברה שייצרה את החומר תאשר את השימוש בו רק עד 1,300 מ'.

 

צוללת התרעה ליקוי בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד