כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין אקדח מעשן"

מסתמן: לעולם לא נדע מאיפה הקורונה הגיע

סוכנויות מודיעין אמריקאיות חוששות שהן לא ימצאו את מקורות הקורונה. הסוכנויות צפויות לפרסם חומר מסווג על מה שלמדו על מקורותיו של קורונה. אנשים שמכירים את הנושא אמרו ש"אין אקדח מעשן"

מסתמן: לעולם לא נדע מאיפה הקורונה הגיע
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

במשך שלוש שנים, ארה"ב מנסה למצוא את מקורותיה של מגיפת הקורונה, מתוסכלת מכך שסין שמה מכשול לחקירות, וחוסר הנכונות לאפשר לאמריקאים לבדוק, מונע מלגלות את מה שסוכנויות המודיעין יכולות ללמוד, האם הנגיף ברח ממעבדה.

ממשלי טראמפ וביידן פנו לסינים בבקשה לשתף מידע, אך זה לא הניב תשובות סופיות. משרד האנרגיה וה-FBI העדיפו את התיאוריה שייתכן שדליפת מעבדה גרמה למגיפה. חמישה גופי מודיעין שקלו תיאוריות של העברה טבעית של הנגיף שהתפתח באופן טבעי והועבר לבני אדם בשוק של בעלי חיים.

השבוע, סוכנויות מודיעין צפויות לפרסם חומר מסווג על מה שלמדו על מקורותיו של קורונה, עם ביקורת אינטנסיבית בקרב מחוקקים אמריקאים. אבל אנשים שתודרכו על החומר אומרים ש'אין אקדח מעשן', אין גוף של ראיות שמאושרות על ידי קהי

קהילת המודיעין כולה, או אנליסטים מובילים של ה-CIA, שדליפת מעבדה הייתה המקור הסביר יותר של המגיפה מאשר העברה טבעית, או להיפך. למעשה, בכירי המודיעין נותרו משוכנעים מתמיד שהסוכנויות לא יצליחו לאסוף "אפילו פיסת ראיה שפותרת את החידה". רשויות מקומיות ולאומיות בסין, השמידו כמה דגימות וירוסים והשתמשו באחרות למחקר, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס', כל אלה עשויים לעזור לענות על השאלות על מקורותיו של קורונה. אבל גורמים רשמיים אלה גם מזהירים מלהפריז בחשיבותן של הדגימות.

גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים גם כי ממשלת סין עצרה את מאמצי הקהילה הבינלאומית להבין טוב יותר את נגיף הקורונה בחודשים הראשונים של ההתפרצות וסירבה לאסוף מידע שיכול היה לסייע לחקירה. למעשה, נראה שאין סוד לגנוב עכשיו.

גורמים רשמיים בסין, על פי הערכות המודיעין האמריקני, משוכנעים שהנגיף נגרם מהעברה טבעית או שהם לא רוצים לחקור עוד מחשש שזה עלול לפגוע במוניטין הבינלאומי שלהם אם למשל יצוצו ראיות שימחישו שיטות מרושלות או לא בטוחות. בשנת 2021, סין גם ביקשה להשפיע על חקירה של ארגון הבריאות העולמי והכעיסה את ממשל ביידן.

 

קורונה ארה"ב מעבדה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד