כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מגיב לדברים החריפים

זלנסקי: "פוטין הוא המלך השני של האנטישמיות אחרי היטלר"

נשיא אוקראינה נשאל במהלך ראיון על פוטין לאחר שבשבוע שעבר פוטין כינה את זלנסקי "חרפה לעם היהודי". זלנסקי הגיב: "פוטין הוא כמו המלך השני של האנטישמיות אחרי היטלר"

זלנסקי: "פוטין הוא המלך השני של האנטישמיות אחרי היטלר"
זלנסקי מבקר חיילים בחזית ומעניק להם מדליות ועיטורים צילום: לשכת הנשיאות של זלנסקי

מנהיג אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב לדבריו של מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין שכינה אותו "חרפה לעם היהודי", ואמר כי המנהיג הרוסי הוא "המלך השני של האנטישמיות אחרי היטלר". זלנסקי, אמר את הדברים בראיון ל-BBC, שם נשאל על הערותיו של פוטין בשבוע שעבר. זלנסקי, שהוא יהודי וקרובי משפחתו נרצחו בשואה, נראה נדהם ואמר שהוא לא ממש בטוח איך לענות על השאלה.

"זה כאילו הוא לא לגמרי מבין את דבריו. מתנצל - אבל זה כאילו הוא המלך השני של האנטישמיות אחרי היטלר", אמר זלנסקי. "נשיא שמדבר ככה לא חלק מעולם מתורבת, הוא לא יכול לדבר כך. אבל היה לי חשוב לשמוע את תגובת העולם ואני אסיר תודה על התמיכה", אמר.

פוטין טען ביום שישי האחרון שזלנסקי הוא "חרפה כיהודי". פוטין הוסיף: "יש לי הרבה חברים יהודים", אמר פוטין בפורום כלכלי שנתי בסנט פטרסבורג. "הם אומרים שזלנסקי אינו יהודי, שהוא בושה לעם היהודי".

דבריו של פוטין הלכו רחוק יותר מאלה שהשמיע שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מוקדם יותר השנה, בהם אמר שזלנסקי הוא יהודי אך טען שאפילו להיטלר יש "דם יהודי". ההערות הללו עוררו סערה נרחבת, כולל מצד ארה"ב וישראל.

ביום שלישי האחרון אנדריי ירמק ראש לשכתו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, כינס אסיפה מיוחדת באמצעות הזום, עם מנהיגים יהודיים מאוקראינה ומרחבי העולם, לאור ההתבטאויות האנטישמיות של נשיא רוסיה וולדימיר פוטין כלפי הנשיא זלנסקי בסוף השבוע האחרון.

ראש לשכת הנשיא ביקש מהמנהיגים היהודים לגנות בתוקף את דבריו של פוטין שטען כי זלנסקי הוא בושה לעם היהודי והוא כלל אינו יהודי. ירמק הודה לכלל הארגונים היהודים על הסיוע ההומניטרי לאוקראינה בכלל ובפרט באיזור האסון בחרסון, וביקש את עזרתם בסיוע נוסף לאוקראינה.

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה אמר לאחר המפגש: "אני מודה למר אנדריי ירמק ראש לשכת הנשיא על היוזמה, כפי שאמרתי מיד לאחר שהדברים נאמרו, אני גאה בנשיא ולדימיר זלנסקי שלא נטש את עמו בתחילת המלחמה, וגילה אומץ לב בלתי רגיל וממשיך להגן על העם האוקראיני בחירוף נפש. אני וכל הקהילה היהודית באוקראינה, כמו כל העולם החופשי עומדים מאחורי הנשיא זלנסקי. על מנהיגי היהדות העולמית וראשי מדינות המערב להתנער באופן פומבי מהדברים הנלוזים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נאצי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד