כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הספר נפל מהידיים

הרב הזדעזע: קיבל בדואר את 'הברית החדשה'

הרב אלחנן פופקו מניו יורק הזדעזע לקבל בדואר אצלו בבית ספר של הברית החדשה רח"ל. הרב הודיע כי יתרום 1,000 דולר לארגון הנאבק במסיון. "קיבלתי את העותק הלא רצוי הזה של הברית החדשה בבית וזה נפל לי מהיד מרוב הלם"

הרב הזדעזע: קיבל בדואר את 'הברית החדשה'
הרב נחום משה קובלר הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

רב מניו יורק תרם תרומה נדיבה של 1,000$ לארגון 'בינינו' בראשות הגברת שאנון נוסן, הנאבקת במסיון, וסיפר על ההלם שאחז בו כשקיבל לידיים את הספר הברית החדשה רח"ל. "נדהמתי והספר נפל לי מהיד מרוב הלם" אמר הרב אלחנן פופקו ל'בחדרי חרדים'.

הרב הביע את זעמו בחלוקת חומרים מיסיונריים לבית הכנסת שלו לבתים פרטיים, הרב כתב כי ארגון 'בינינו' הוא ארגון המוקדש להעלאת המודעות להתנגד למאמצי קבוצות אוונגליסטיות שמנסות לצוד נשמות יהודיות מהקהילה היהודית.

"הקהילה היהודית חוותה לצערנו מספר רב של קמפיינים מיסיונריים אגרסיביים לא רצויים" אמר הרב. בעבר נשלחו ספרים עם תרגום ליידיש לבתיהם של יהודים דתיים בנסיון להמיר את דתם רח"ל. הברית החדשה ביידיש נועד במיוחד כדי להגיע אפילו לקהילות היהודיות המבודדות ביותר, תוך התמקדות מיוחדת בניצולי שואה.

הרב פופקו אמר כי "המשפחה שלי נהרגה בשואה כי הם היו יהודים, דוד שלי נהרג כשהגיע לברך קבוצת חיילים כדי להביע סולידריות דתית, ונרצח לאחר שברך אותם, אני לא רוצה לראות את הנצרות נדחפת אלי לבית אחרי שהמשפחה שלי נהרגה על קידוש השם".

רבים מהספרים המתורגמים נמצאו בבתי אבות, בהם יהודים קשישים נוצלו מ"אוונגליזם על ערש דווי". מיסיונריים אלה פוגעים בפגיעים ביותר בקהילות היהודיות, כולל צעירים וקשישים מאוד.

הרב פרסם תמונה אחת של הברית החדשה בעברית ובאנגלית שקיבל בדואר, ותיאר את דודו, הרב נחום משה קובלר משושלת חסידות טשרנוביל, שאיבד את חייו באופן טרגי. כשנקרא לברך חיילים מקומיים לצד כוהנים מקומיים כמחווה של סולידריות דתית. "לצערנו, רגעים ספורים לאחר צילום התמונה, החיילים הרימו את הרובים שלהם וירו למוות ברבי" כתב הרב אלחנן פופקו.

נוצרים מסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד