כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
זעזוע באומן

ניסיון חילול בית הקברות של רבי נחמן מברסלב

קבוצה של ארכיאולוגים מקומיים החלו בחפירות בצד האחורי של בית הקברות בו נמצא ציון רבי נחמן באומן. אנשי אומן הצליחו לעצור את נסיונות החפירה הזדוניים

ניסיון חילול בית הקברות של רבי נחמן מברסלב
החפירות בבית הקברות צילום: באדיבות המצלם

ימים ספורים לפני ימי השנה (ה' ו' ז' בתמוז) של 30 אלף קדושי אומן שנהרגו על קידוש ה' הגיעו אל בית העלמין בו נטמנו הקדושים ושלצידם איווה רבי נחמן מברסלב זיע"א להיטמן, קבוצה של ארכיאולוגים מקומיים שהחלו בחפירות בצד האחורי של בית הקברות בו נמצא ציון רבי נחמן, סמוך לשער הכניסה לעזרת הנשים.

יצוין כי האזור ידוע שנים רבות כשטח בית הקברות בו טמונים 30 אלף קדושי אומן שנהרגו על קידוש ה' על ידי ההיימדיקים ימ"ש. ועל כן, גבאי הציון הרב נתן צמח נחלץ חושים למלחמה ועצר מיידית את חילול הקודש.

למרבה הצער הארכיאולוגים לא התייאשו ולאחר זמן קצר התקרבו לצד השני של בית העלמין העתיק, והחלו לחפור ולנסות לחלל את המקום הקדוש גם שם. בס"ד אנשי אומן הצליחו לעצור את נסיונות החפירה הזדוניים, אך הארכיאולוגים נשארו עדיין באזור בנסיון לחפור שוב ושוב.

תושבי הקהילה היהודית באומן יחד עם גבאי הציון הרב נתן צמח התאספו במקום לתפילה ואמירת תהילים לנוכח האירוע המחריד.

אנשי אומן אומרים, כי מי שהזמין את הארכיאולוגים הם גורמים פרובוקטיביים שבשנה האחרונה עסקו רבות בנסיונות פגיעה חמורים בקברי הקדושים הי"ד במקום, תוך רצון זדוני להוכיח כי בבית הקברות בו טמון רבי נחמן אין קברים עפ"ל רח"ל.

אומן ארכיאולוגים רבי נחמן מברסלב חפירות ארכיאולוגיות חפירות קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד