ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תמיכה גוברת

מפלגת הימין הקיצוני דורשת להתנתק מהאיחוד האירופי

מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' הקיצונית והגזענית והאנטישמית זוכה לתמיכה של כ-20 אחוזים, לעומת עשרה אחוזים בלבד שהוענקו לה בבחירות האחרונות לפני כשנה וחצי. מפלגת הימין הקיצוני דורשת להתנתק מהאיחוד האירופי

מפלגת הימין הקיצוני דורשת להתנתק מהאיחוד האירופי
גרמניה צילום: Pixabay

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, 'אלטרנטיבה לגרמניה', צפויה להעביר בחודש הבא מסמך עמדה חדש הקובע כי המפלגה תחתור להפרדתה של גרמניה מהאיחוד האירופי, ולפירוקו המלא של האיחוד האירופי.

מנהיגי המפלגה טוענים כי האיחוד האירופי חרג מהרעיון של אבותיו המייסדים, והפך לגוף שפועל באמצעות ביורוקרטיה מוגזמת ונעדרת שקיפות, תוך כרסום מתמיד בדמוקרטיה ובזכותם של אזרחי המדינות החברות באיחוד להשפיע ולקבל החלטות על חייהם.

הנהגת המפלגה טוענת כי מוסדות האיחוד כבר הפכו מסואבים לחלוטין בעמדות לא דמוקרטיות, כך שהוא הפך לגוף חסר תקנה. עם זאת, הם לא שוללים שיתוף פעולה בין המדינות האירופאיות השונות, וקוראים להקמתו של גוף חדש שיחליף את האיחוד האירופי ויאפשר שיתוף פעולה כלכלי ומדיני בין המדינות האירופאיות השונות, אך מבלי שכל אחת מהן תצטרך לוותר על העצמאות שלה ולהכפיף את עצמה להחלטות המתקבלות על ידי פקידים בבריסל.

המסמך החדש צפוי להיות מאושר בוועידה שתקיים המפלגה בחודש הבא, כהכנה לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי הצפויות להתקיים בשנה הבאה.

בתוך כך התפרסם סקר שנערך בגרמניה ולפיו 'אלטרנטיבה לגרמניה' הגזענית והאנטישמית זוכה לתמיכה של כ-20 אחוזים, לעומת עשרה אחוזים בלבד שהוענקו לה בבחירות האחרונות לפני כשנה וחצי. מדובר בהתחזקות מטאורית של המפלגה, על רקע היחלשות משמעותית של מפלגת השלטון בראשותו של הקנצלר הנוכחי אולף שולץ.

גרמניה האיחוד האירופי ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד