י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבי אבות הפצצות

מדען רוסי בכיר נמצא מת בביתו במוסקבה

המדען שהמציא את הפצצה התרמו-גרעינית ברוסיה נמצא ללא רוח חיים בביתו במוסקבה. ההמצאה של המדען הרוסי הגדילה את עוצמת הגרעין. לפי הדיווחים, גריגורי קלינישוב, שהיה בשנות ה-90 לחייו, מת בנסיבות לא טבעיות

מדען רוסי בכיר נמצא מת בביתו במוסקבה
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

הפיזיקאי הגרעיני הרוסי גריגורי קלינישוב, אחד מיוצרי הפצצות התרמו-גרעיניות הדו-שלביות הראשונות של ברית המועצות, נמצא מת בביתו במוסקבה ככל הנראה מנסיבות לא טבעיות. כך דיווחו סוכנויות הידיעות הממלכתיות של רוסיה.

קלינישוב, שהיה בשנות ה-90 המוקדמות לחייו, מת ב-17 ביוני, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס'. לפי התקשורת הממלכתית הרוסית, נפתחה חקירה לגבי מותו של קלינישוב, שנולד ב-1930 והיה בין היוצרים של ה-RDS-37 של רוסיה - פצצה תרמו-גרעינית שנבדקה לראשונה ב-1955.

התפוקה מ-RDS-37 הייתה כל כך חזקה, שכאשר נפלה ממפציץ רוסי באתר ניסוי, גלי הלם שברו את החלונות ברדיוס של 240 ק"מ ממוקד הפיצוץ, כך דיווח אתר 'מדוזה' בשפה הרוסית. כמו כן דווח על נפגעים עקב פיצוץ הניסוי שגרם להתמוטטות מבנים - כולל ילד שמת בעיירה קטנה במרחק של כ-75 ק"מ משם.

קלינישוב גם עזר לפתח כמה סוגים של פצצות תרמו-גרעיניות מהדור החדש יותר, הידועות גם כפצצות מימן או פצצות H, כך על פי דיווחים בתקשורת הרוסית. מותו של המדען הוא המשך למותם המסתורי של מדענים, אוליגרכים, אנשי עסקים, פוליטיקאים רוסים, שמתו בצורות שונות ומגוונות מאד פרצה המלחמה עם אוקראינה.

גרעין פצצות מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד