י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
זעם בספרד

העובדת מתה, עמיתיה המשיכו בשגרה כאילו כלום לא קרה

עובדת במשרד בעיר הבירה של ספרד מתה במקום העבודה, עמיתיה המשיכו לעבוד ליד גופתה כאילו כלום לא קרה. דובר החברה אמר כי "אף אחד לא נאלץ לעבוד ליד הגופה"

העובדת מתה, עמיתיה המשיכו בשגרה כאילו כלום לא קרה
אילוסטרציה צילום: pexels

"אירוע נתעב בלב מדריד", כך תיארו כלי תקשורת באירופה תקרית בה עובדים המשיכו בעבודתם במשרד למרות שעמיתתם למוקד הטלפונים מתה מהתקף לב ונשארה במקומה ללא רוח חיים במשך יותר משעתיים מבלי שחבריה ינקפו אצבע. 

האירוע התרחש ביום שני האחרון באחד מהמשרדים בעיר הבירה, מדריד, בחברה המתמחה במוקדים טלפוניים. בסביבות השעה 12:30 בצהריים שעון מקומי, העובדת בת ה-57 בשם אינמה קיבלה התקף לב, היא התמוטטה מיד, ולמרות התערבות מהירה של צוותי רפואה, הם לא הצליחו להחיות אותה.

אך במקום לטפל בחברתם המתה חבריה של אינמה למשרד הכולל 70 עובדים, לא טרחו להסיר את עיניהם מהמחשבים על השולחן. חמור מכך, אחד העובדים היה במצב של בלבול בגלל ההלם ממה שקרה, הוא ביקש לחזור הביתה, אך בקשתו נדחתה ע"י מנהלו מכיוון שעבודתו היא "שירות חיוני".

סמוך לשעה 14:00, יותר משעה לאחר מותה של העובדת, הגיע מנהל בכיר והורה לעובדים שעדיין נוכחים לעזוב את המקום. התקשורת הספרדית לא ציינה כמה עובדים עדיין היו במקום באותם רגעים.

אבל אחר הצהריים, נציג האיגוד למניעת מפגעים תעסוקתיים, מיגל אנחל סלינס, ניגש לבניין, וגילה ש-4 עובדים עדיין עובדים, בזמן שגופתה של אינמה עדיין הייתה במקום מכוסה, כלומר הם עבדו שעתיים ו-40 דקות ליד הגופה.

דובר החברה אמר כי "אף אחד לא נאלץ לעבוד ליד הגופה", כך מסרו ארבעת העובדים לעיתון "אל פאיס". דובר הסתדרות העובדים הסביר כי העובדים רגילים למערכת עבודה אוטומטית ובלתי אנושית, כאשר הבחירה האינסטינקטיבית עבורם היא להמשיך לקבל שיחות.

בעקבות הטרגדיה הזו, הודיעה החברה כי היא מאפשרת עבודה מרחוק לעובדים המעוניינים בכך, והצהירה כי היא מתמקדת "בטיפול בקרובים של המנוחה".

ספרד מדריד התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד