כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בג"צ ידון היום בהסדר הטיעון של הגר"י פינטו

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד הפרקליטות בדרישה לבטל את ההסדר ולחקור את ברכה - היום יתקיים הדיון בעליון • כל הפרטים

הרב פינטו, פלאש90
הרב פינטו, פלאש90

היום (שני) צפוי להיערך דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ שהוגשה, בבקשה למצות את הדין עם הרב יאשיהו פינטו ולא להגיע להסדר טיעון עמו.

את העתירות הגישו לבית המשפט הגבוה לצדק התנועה למען האיכות השלטון ותנועת אומ"ץ למינהל תקין. על פי טענתם, יש לבטל את העסקה גם בגלל ראיונות של רעייתו הרבנית דבורה פינטו, ואחיו לכלי התקשורת, בסתירה לתנאי ההסדר עמו.

בתגובת המדינה נטען כי היא סבורה שיש לדחות את העתירה על הסף, שכן "החלטה בנוגע לגיבוש הסכם עד מדינה, או הסדרים דומים, על כל הכרוך בהם, מצויה בליבת הסמכות ושיקול הדעת המקצועי של התביעה הכללית. אלו נושאים מקצועיים מובהקים, אשר מהם בית המשפט נוטה ביתר שאת להדיר את רגליו ולהימנע מהתערבות בהם".

עוד נאמר בתגובה, כי דין העתירה להידחות גם לגופה, שכן "הסדר הטיעון מגשים את מחויבותה רבת הפנים של המדינה בהגשמת מטרות הדין הפלילי וחקר האמת, תוך מתן משקל מאוזן ומידתי גם לצורך בהעמדתו לדין של המשיב 4 וגם לצורך בהסרת עננה – בין אם בדרך הפרכה ובין אם בדרך אישוש – מעל ראש קצין משטרה בכיר בדרגת ניצב, ולפיה מיוחס לו לכאורה ביצוען של עבירות מתחום טוהר המידות בזיקה לתפקידו הציבורי. החלטה המשיבים מגלמת איזון נאות וראוי בין מכלול השיקולים הרלבנטיים ובמיוחד הגשמת מטרות הדין הפלילי בראיה מתכללת ורחבה".

בבקשת עמותת אומ"ץ ביקשו בין היתר להורות על חקירתו של תת ניצב ברכה, בחשד של לקיחת שוחד, ומרמה והפרת אמונים. שם טוענים לסלקטיביות שמפעילה הפרקליטות בעניין זה, ומתעלמת מהחשדות נגדו.

בתגובה שהגיש ברכה לעתירה באמצעות עו"ד אפרת נחמני בר הוא טען: "קבלת העתירה – משמעה הפיכת מערכת אכיפת החוק לכלי שרת בידי שאיפת הנקם של עבריין". עוד נכתב "דבריו של פינטו אינם יוצרים ולו תשתית ראייתית ראשונית ומינימלית המצדיקה פתיחת חקירה במקרה זה". לטענתו, פתיחת חקירה נגדו יהיה בגדר "מתן פרס לחוטא והגשמת תכניתו של העבריין להתנקם באיש חוק".

המדינה צפויה לטעון בין היתר כי הסדר הטיעון נועד גם לצורך בירור האמת בעניין החשדות נגד ניצב מנשה ארביב, שמיוחס לו לכאורה ביצוע עבירות של טוהר המידות.

כזכור, במהלך החג בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל את בקשת סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, להתפטר מייצוג הרב בתיק זה. עוה"ד הסבירו כי הם "ליוו את הנאשם מתחילת חקירתו וייצגו אותו במגעים שנוהלו עם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והמחלקה לחקירת שוטרים, שהבשילו להסדר שנחתם אם הנאשם", אך הם "מבקשים בזאת את רשותו של בית המשפט להשתחרר מייצוגו של הנאשם".

בעוד יומיים, בכ"ח תשרי, עתיד להתקיים דיון הקראת כתב האישום שהוגש נגד הרב והצגת הסדר הטיעון שהושג עמו.

בשבוע שעבר (ראשון) ניצב בדימוס מנשה ארביב, מי ששימש כמפקד יחידת להב 433 במשטרת ישראל, נחקר במחלקה לחקירת שוטרים, לאחר שהפרקליטות הגיעה לסדר הטיעון עם הרב פינטו, בו ישמש כעד מדינה. ארביב, על פי החשד, קיבל טובות הנראה מאנשי הרב פינטו בתקופה בה כיהן כנספח המשטרה בארצות הברית.

לפני כ-3 שבועות הוגש לבית המשפט כתב האישום נגד הרב פינטו, שבו הואשם במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה בסך 422 אלף שקלים, בהצעת שוחד לברכה בסכום דומה ובשיבוש מהלכי משפט. במסגרת הסדר הטיעון הבטיח למסור חומר מפליל נגד ניצב מנשה ארביב.
בגץ אפרים ברכה איכות השלטון מנשה ארביב הר פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד