כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ביג דיל

יותר מ-1,000 משפחות התאגדו ורכשו קרקעות במיקום מפתיע

מעל ל-1,000 משפחות התאגדו ורכשו קרקע באזור המתפתח בפרדס חנה בסמוך למתחם "ביג" • כך הן מפעילות מנוף לחץ אדיר בדרך להפשרה • מספר מגרשים פרטיים אחרונים נותרו לרכישה – ללא תיווך, ישירות מבעלי המגרש. העלות: 169,000 ₪

יותר מ-1,000 משפחות התאגדו ורכשו קרקעות במיקום מפתיע
קרקעות בפרדס חנה צילום: יח"צ

פרדס חנה-כרכור הופכת למעצמה נדל"נית. היא מאפשרת לאזרחים לעבוד בשרון ובמרכז ולחזור הביתה לסביבה פסטורלית, ירוקה וקהילתית. אבל מחירי הדירות שעלו ועלו בעשור האחרון כבר לא מאפשרים למשפחות רבות לקנות דירות ובתים פרטיים במושבה, ומי שמעוניין ליהנות מכל הטוב שיש לה להציע צריך כבר לחשוב מחוץ לקופסא.

מעל ל-1,000 משפחות עשו מעשה: הן התאגדו ביחד תחת הסכם שיתוף מהודק ורכשו ביחד קרקע באחד האזורים המתפתחים בפרדס חנה, בצמוד למתחם אילנות שכבר הופשר ולקניון "ביג". מדובר בשטח כולל של מעל ל-300,000 מ"ר, המסומנת בתוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35, בצבע צהוב. המשמעות היא כי מדובר בקרקע בעלת מרקם עירונית המיועדת לבנייה.

כדי להגן על עצמן הן חתמו על הסכם שיתוף מהודק, המהווה גם מנוף לחץ אדיר בדרך להפשרה.

השאירו פרטים והצטרפו לדיל הכי חם בעולם הנדל"ן>>>


תוכנית המתאר על המפה

היתרון הגדול של השקעה מסוג זה מגולם כמובן במחיר הנמוך בהרבה מכל השקעה אחרת שניתן לבצע כיום בשוק הנדל"ן בישראל. כל יחידת קרקע נמכרה במחיר של 169 אלף שקל, אך ברגע שהקרקע תגיע לשלב ההפשרה פוטנציאל הרווח הוא אדיר ויעמוד לפי דו"ח שמאי על כ-480 אלף שקל – פי 3 מהסכום שהושקע.

משפחות שהשקיעו בקרקע מסבירות כי הן מצאו במתחם הספיציפי בפרדס חנה את התנאים האופטימליים: מצד אחד מחיר כניסה נמוך לעסקה, ומצד שני ביטחון גבוה. מדובר בקרקע ברכישה מבעלים פרטיים, ללא דמי תיווך או שיווק, כאשר המגרש נרשם על שם הרוכשים בטאבו מיד לאחר העברת התשלום.

הסכם השיתוף והביטחונות נעשו באמצעות פירמת עורכי דין בכירה, בראשותו של עו"ד דורון אריאל, אשר עוסק בין היתר בקידום תהליך ההפשרה. העובדה שכל הרוכשים חתומים על הסכם שיתוף, מגנה על כל הרוכשים והיא גם מהווה מנגנון לחץ משמעותי לקידום ולזירוז ההפשרה מול הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. ולבסוף, ישנם שני מסלולי רווח שהמשפחות יכולות לבחור לעצמן: למכור את הזכויות על המגרש ברווח משמעותי בעת ההפשרה או להמשיך בתהליך עד לשלב הבניה.

"1,000 משפחות הן כוח אדיר", מספר אחד הרוכשים במתחם. "אנחנו רצינו לקנות בית בפרדס חנה בגלל המיקום המרכזי, האוכלוסיה האיכותית והשקט והשלווה, אבל המחירים כבר מטורפים. בעצם מחירי הנדל"ן סגרו לנו את הדלת, ואנחנו החלטנו "להכנס מהחלון". מצאנו השקעה שדורשת סבלנות, אבל היא תהיה משתלמת בעתיד, ואני מציע לכל משפחה שיש לה את הסכום הזה לנהוג כמונו".

*הקרקע אינה זמינה לבניה

פרדס חנה קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד