כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נמצאת בקרקעית האוקיינוס

אזל החמצן לאנשי הצוות ב"צוללת הטיטאניק"

צוללת שהכילה חמישה אנשים ונעלמה ביום ראשון האחרון באוקיינוס, לא אותרה עד עכשיו. מאמצי החיפוש נמשכים. איגור כורדין מומחה ימי מאמין שהיא נמצאת כעת בתחתית קרקעית הים

אזל החמצן לאנשי הצוות ב"צוללת הטיטאניק"
צוללת צילום: דובר צה"ל

"צוללת הטיטאניק" שנעלמה ביום ראשון (18 ביוני) נמצאת כעת ב"תחתית האוקיינוס ​​המלא במים", כך טוען מומחה בחיל הים הרוסי. הצוללת נעלמה ליד ההריסות של אוניית השייט המפורסמת טיטאניק שטבעה לאחר שהתנגשה בקרחון ב-15 באפריל 1912.

מבצע חיפוש והצלה נפתח מיד לאחר שהצוללת נעלמה, אך הצוות בן חמישה אנשים טרם נמצא. החמצן הספיק לחמישה ימים, והסיכוי שהם בחיים אפסי. הצוללת ירדה לעומק של 12,500 רגל, בסביבות 4 קילומטרים, לא ידוע עדיין אם הצוללת שנפגעה עלתה מחדש או תקועה על קרקעית הים. השיא הנוכחי של חילוץ תת-מימי היה בשנת 1973 בעומק של 1,575 רגל.

מומחה חיל הים הרוסי, איגור כורדין, יו"ר מועדון הצוללות של סנט פטרסבורג ויוצאי חיל הים סבור כי הצוללת כנראה נמצאת בקרקעית האוקיינוס.

הוא אמר לתקשורת הרוסית: "אם הוא לא עלה, אז למרבה הצער יש להניח שהוא נמצא בתחתית. כן, יש לו גוף מוצק, הוא לא נמעך. בהחלט ייתכן שהייתה ירידה בלחץ והצוללת התמלאה במים".

מפקד צוללת לשעבר אומר שהנוסעים על סיפונה של כלי השיט כנראה כבר מתו. אנדי קולס אמר כי ייתכן שהנוסעים כבר מתו מהיפותרמיה או מהרעלת פחמן דו חמצני. הוא אמר ל"דיילי מירור": "אני לא חושב שלצוללת יש אפשרות להזרים מחדש את האוויר".

הוא הוסיף: "יש לך פחות מ-50% סיכוי להעלות אותם בחיים, גם אם תמצא אותם. אולי תוכל להעלות אותם בעתיד, בעוד חודשיים אולי".

למחפשים עדיין יש תקווה למצוא את הנוסעים. מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. ושני אזרחים פקיסטאנים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן דאווד.

ארה''ב צוללת רוסיה חיל הים טיטאניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד