כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי ארבע שנים

החלו הטיסות: שדה התעופה המיתולוגי שב לפעול

בשלב זה יופעלו מהשדה 3 סבבי טיסות, שניים ללרנקה ואחד לפאפוס | שדה תעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ

החלו הטיסות: שדה התעופה המיתולוגי שב לפעול
מטוס אל על צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קו טיסה חדש מחיפה ללרנקה ופאפוס בקפריסין הושק הבוקר (חמישי) בנמל התעופה של חיפה. הקו מופעל באמצעות מטוסי סילון צרי גוף של חברת אייר מלטה, ומשווק על ידי החברות איסתא וישראייר. בשלב זה יופעלו מהשדה שלוש סבבי טיסות יומיים, שניים ללרנקה ואחד לפאפוס.

שדה התעופה בחיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה שדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ. עם השנים עברה הפעילות האווירית הבינלאומית לשדה התעופה לוד, לימים נמל התעופה בן גוריון, אך ברוב הזמן בוצעו טיסות בינלאומיות גם מחיפה, בעיקר ליעדים קרובים ובהם מצרים, ירדן ובעיקר קפריסין, שהמרחק אליה הוא 50 דקות טיסה בלבד.

הפעילות בשדה מוגבלת עקב אורך המסלול, שאינו מאפשר כרגע נחיתת מטוסים גדולים. תוכניות להארכת המסלול נבחנות מעת לעת, אך נתקלות בקשיים עקב הצפיפות והצרכים הרבים לאורך רצועת החוף במפרץ חיפה, הכולל נמלים אזרחיים מובילים, נמל צבאי של חיל הים, מספנות ישראל ועוד.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "חיבור הצפון והדרום למרכז המדינה הוא עבורי יעד אסטרטגי חברתי וכלכלי ראשון במעלה. אני מברכת על החזרה לפעילות של שדה התעופה בחיפה, עם פתיחת קו תעופה סדיר לקפריסין. אין צורך שתושבי חיפה והצפון יצטרכו להגיע לנתב"ג לכל יציאה קצרה לחופשה או לנסיעת עסקים. אני קוראת לחברות תעופה אירופיות נוספות להפעיל קווים ישירים לחיפה, לטובת תושבי הצפון כמו גם לתיירים המעוניינים להגיע לאתרי התיירות הרבים שבצפון הארץ."

 

שדה תעופה נתב"ג טיסות חופשה מזוודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד