כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דו"ח האו"ם קבע

הרוסים השתמשו ב-91 ילדים כמגן אנושי

מזכ"ל האו"ם מאשים את רוסיה בהרג 136 ילדים באוקראינה בשנת 2022, והוסיף את כוחותיה המזוינים לרשימה עולמית של פושעים. הכוחות המזוינים הרוסים השתמשו גם ב-91 ילדים כמגנים אנושיים

הרוסים השתמשו ב-91 ילדים כמגן אנושי
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

דו"ח האו"ם אומר שהכוחות המזוינים הרוסיים השתמשו ב-91 ילדים כמגנים אנושיים. אנטוניו גוטרס , מזכ"ל האו"ם, גינה את רוסיה על הריגת 136 ילדים באוקראינה בשנת 2022, והוסיף את כוחותיה המזוינים לרשימה עולמית של עבריינים ופושעים.

האו"ם גם קבע כי הכוחות המזוינים הרוסיים וקבוצות קשורות לרוסיה פצעו 518 ילדים וביצעו 480 התקפות על בתי ספר ובתי חולים. הכוחות המזוינים הרוסים השתמשו גם ב-91 ילדים כמגנים אנושיים, כך לפי הדיווח של האו"ם.

רוסיה הכחישה כי היא כיוונה טילים לאזרחים מאז פלשה לאוקראינה. הדו"ח גם אימת כי הכוחות המזוינים האוקראינים הרגו 80 ילדים, פצעו 175 ילדים וביצעו 212 התקפות על בתי ספר ובתי חולים, כך מדווחת רויטרס.

על פי הדיווח, גוטרס אמר בדו"ח שהוא "מזדעזע במיוחד" מהמספר הגבוה של ילדים שנהרגו ופצועים ומהתקפות על בתי ספר ובתי חולים על ידי הכוחות המזוינים הרוסים. הוא גם אמר שהוא "מוטרד במיוחד" מהמספר הגבוה של עבירות כאלה נגד ילדים על ידי הכוחות המזוינים האוקראינים.

הדו"ח השנתי למועצת הביטחון המונה 15 חברים בנושא ילדים וסכסוך מזוין בודק לגבי הרג, התעללות, חטיפה או גיוס של ילדים, מניעת גישה לסיוע ותקיפות בתי ספר ובתי חולים. הדו"ח נערך על ידי וירג'יניה גמבה, הנציגה המיוחדת של האו"ם לילדים ולעימות מזוין.

מלחמת אוקראינה רוסיה או"ם חטיפת ילדים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד