כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נפלו לפשע

אפריקאים נלחמים לצד רוסיה במלחמת אוקראינה

מוסקבה פתחה את שעריה לסטודנטים אפריקאים. כיום, כ-35,000 סטודנטים אפריקאים רשומים באוניברסיטאות ובמכללות ברוסיה. חלק מהם משרתים בכוח וגנר 

אפריקאים נלחמים לצד רוסיה במלחמת אוקראינה
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

במסדר של אלפי לוחמי וגנר הרוסים שנהרגו בקרב האכזרי על העיר בחמוט שבאוקראינה יש שם בלתי צפוי. נמס טארימו, מדאר א-סלאם, העיר הגדולה ביותר בטנזניה, הוא מת ב-24 באוקטובר בשנה שעברה כאשר יחידת הצבא הפרטי של וגנר נתקלה באש ארטילרית בכפר אודרדיבקה, ממש דרומית לבחמוט. האיש בן 32 היה "לוחם אמיץ", כתב המפקד שלו בדו"ח על מותו של טארימו.

ארבע שנים קודם לכן הגיע טארימו למוסקבה כדי ללמוד באוניברסיטה עם מלא שאפתנות, כך אמרה משפחתו. הוא נרשם לקורס בשפה הרוסית במכון פושקין במוסקבה ולאחר מכן הועבר לתוכנית לתואר שני באוניברסיטה הטכנולוגית הרוסית בעיר. "לנמס היו חלומות גדולים", אמרה בת דודתו, רחמה קיגובה, בראיון לרויטרס בבית שבו גדל טארימו.

טארימו צעד במסלולם של צעירים אפריקאים רבים, כולל ראשי מדינות עתידיים, מאז שנות ה-60. החל מימי ברית המועצות, מוסקבה פתחה את שעריה לסטודנטים אפריקאים כדרך לחזר אחר השפעה במדינות שרק התנערו מהשלטון הקולוניאלי של מערב אירופה. כיום, כ-35,000 סטודנטים אפריקאים רשומים באוניברסיטאות ובמכללות ברוסיה.

טארימו גם פסע בסופו של דבר בדרכם של קומץ אפריקאים אחרים שנלחמו עבור וגנר באוקראינה. מהדיווח עולה שהאפריקאים הגיעו לרוסיה בתקווה להתקדם, אך נפלו לפשע ונכלאו על הרשעות בסמים.

שלושת אסירים אפריקאים היו במעקב של רויטרס, הם היו מבין עשרות אלפי אסירים רוסים שקיבלו את הצעתו של וגנר לחנינה בתמורה לשישה חודשי שירות באוקראינה. האפריקאים שרתו לצד לוחמים בעיקר מרוסיה וממדינות ברית המועצות לשעבר, אך גם מספרים קטנים של אפגנים וערבים, שחלקם גויסו במערכות החוץ הקודמות של וגנר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אפריקה כח וגנר צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד