כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשש באירופה

התפשטות גיאוגרפית של כל מיני יתושים פולשים

מזג אוויר חם באירופה עלול לגרום ליותר זיהומים הנישאים על ידי יתושים ומקרי מוות. דו"ח שפורסם על ידי המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות מגלה, שמחלות הנישאות יתושים כמו צ'יקונגוניה ודנגי הופכות לבולטות יותר ברחבי היבשת

התפשטות גיאוגרפית של כל מיני יתושים פולשים
יתוש צילום: pixabay

מזג אוויר חם יותר באירופה מביא יתושים מפיצי וירוסים. זיהומים הנישאים על ידי יתושים כמו צ'יקונגוניה ודנגי הופכים בולטים יותר באזורים קרירים יותר בעולם, על פי דו"ח של המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות.

תנאי מזג האוויר חמים ועד שיטפונות, מביאים יתושים פולשים כך אומרים מומחים. המרכז הוסיף כי יתוש הטיגריס האסייתי נמצא כעת ב-13 מדינות ו-337 אזורים. אם זה יימשך, עלולה להיות עלייה במספר המקרים ובעקבותיו מחלות קשות.

מנהלת המרכז אנדריאה אמון, אמרה לתקשורת: "בשנים האחרונות ראינו התפשטות גיאוגרפית של מיני יתושים פולשים לאזורים שלא השפיעו קודם לכן באיחוד האירופי, אם זה יימשך, נוכל לצפות לראות יותר מקרים חולי ואולי מקרי מוות מיתושים כמו דנגי, צ'יקונגוניה וקדחת הנילוס המערבי.

"המאמצים צריכים להתמקד בדרכים לשלוט באוכלוסיות יתושים, להגביר את המעקב ואכיפת אמצעי הגנה אישיים" אמר. בשנת 2022 היו 1,133 מקרים ו-92 מקרי מוות של נגיף הנילוס המערבי באירופה.  1,112 מקרים נתפסו ב-11 מדינות - שזה המספר הגבוה ביותר של מקרים מאז שיא המגיפה ב-2018. באותה שנה דווחו גם 71 מקרים של דנגי באירופה. 65 מקרים היו מצרפת ושישה היו מספרד.

יתושים בריטניה מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד