כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"האנושות המשותפת"

מקרון פותח את פסגת האקלים בפריז, קורא ל"הלם פיננסי"

מנהיגים מכל העולם מתאספים בפריז כדי לחפש פתרונות פיננסיים להתמודדות עם העוני, בלימת פליטת גזי החממה והגנה על הטבע

מקרון פותח את פסגת האקלים בפריז, קורא ל"הלם פיננסי"
נשיא צרפת עמנואל מקרון צילום: ארמון האליזה

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, פתח בפריז את הפסגה להסכם פיננסי עולמי חדש המנסה למצוא פתרונות פיננסיים למטרות של התמודדות עם עוני, בלימת פליטת גזי החממה והגנה על הטבע.

בדברי הפתיחה שלו, אמר מקרון לנציגים שהעולם זקוק ל"הלם במימון ציבורי" - דחיפה עולמית של חדשנות ומימון - כדי להילחם באתגרים הללו, והוסיף שהמערכת הנוכחית לא מתאימה היטב להתמודד עם אתגרי העולם. "קובעי מדיניות ומדינות לעולם לא יצטרכו לבחור בין צמצום העוני לבין הגנה על כדור הארץ", אמר מקרון.

הוא מתח ביקורת על תעשיית הדלקים המאובנים, ואמר שהם מבטיחים פיתוח לקהילות עניות אבל האנרגיה הולכת למקום אחר והרווחים "מונחים בכיסם של אלה שכבר עשירים מאוד, נראה שיש הרבה כסף, אז בבקשה אל תגידו לנו שאנחנו צריכים לקבל אוויר רעיל ושדות עקרים ומים מורעלים כדי שנוכל להתפתח", אמר.

כלכלות נפגעו על ידי משברים בשנים האחרונות, כולל משבר הקורונה, הפלישה של רוסיה לאוקראינה, האינפלציה הגואה, החוב והעלות של אסונות מזג האוויר שהועצמו בעקבות ההתחממות הגלובלית.

בין המנהיגים שהשתתפו בפסגה ניתן למצוא את ראש ממשלת ברבדוס, מיה מוטלי, שהפכה לתומכת רבת עוצמה לעיצוב מחדש של תפקיד הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית בעידן של משבר אקלים.

"מה שנדרש מאיתנו עכשיו הוא טרנספורמציה מוחלטת ולא רפורמה במוסדות שלנו", אמרה מוטלי, שארצה הציגה תוכנית מפורטת כיצד לתקן את המערכת הפיננסית העולמית כדי לעזור למדינות מתפתחות להשקיע באנרגיה נקייה ולהגביר את החוסן לאקלים. השפעות.

"אנחנו מגיעים לפריז כדי לזהות את האנושות המשותפת שאנו חולקים ואת הציווי המוסרי המוחלט להציל את כוכב הלכת שלנו ולהפוך אותו למגורים", אמרה.

מקרון פגישת פסגה גלובלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד