כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אלפים בכל רגע": התופעה שמדהימה את העולם היהודי

מרתק: תופעת ה"אגרות קודש" שסחפה את העולם היהודי • ראשי הערים שהתייעצו עם הרבי וגרפו ניצחון, סיפורי הניסים ואתר האינטרנט שחולל מהפכה עולמית • הרב בן שמעון: "הרבי מנהל אלפי אנשים מכל העולם בבת אחת. אנשים מתייעצים האם לעבור דירה, האם להעביר את הילד בית ספר או האם לסגור עסקה או שידוך, כולם, מכל העולם – מתייעצים ומקבלים תשובות מהרבי"

"אלפים בכל רגע": התופעה שמדהימה את העולם היהודי
אגרות קודש צילום: באדיבות המצלם

בחסידות חב"ד ובעולם היהודי ציינו היום את ג' תמוז – אחד הימים המרכזיים שמסמלים את ההמשכיות, הגאולה והתקווה של עם ישראל. ביום זה מציינים גם את המהפכה הרוחנית של הרבי מליובאוויטש שמיום ליום רק הולכת, מתחזקת ומתרבה בעולם כולו.

אחת התופעות שמחברות בין הרבי לעידן שלנו היא הכתיבה ב"אגרות קודש", אלפים מכל העולם כותבים לרבי ואת התשובה הם מקבלים מתוך ה"אגרות קודש". העובדה שהתשובות מדויקות ומופלאות – הפכה את הכתיבה לרבי לתופעה שפרצה את גבולות חסידות חב"ד וסחפה רבים מכל הגוונים והמינים בעולם היהודי כולו.

הרבי כתב אלפי אגרות ומכתבים לאנשים שפנו אליו במגוון נושאים המתייחסים לכל תחומי החיים, בהם: חברה, חינוך, משפחה, מדיניות, פרנסה, עסקים, צבא, אומנות, תורה ועוד.

בשנת תשמ"ז -1987, הורה הרבי להוציא לאור מכתבים אלה, כחלק מסדרת הספרים אגרות קודש. מאז פורסמו עשרות כרכים, המכילים בעיקר מכתבים מכל שנות נשיאותו של הרבי.

בשנים האחרונות התופעה הולכת ומתעצמת, בעיקר סביב התפתחותו של האתר "אגרות" שהוקם לפני 24 שנים ומאז הפך לפופולארי בכל העולם. דרך האתר שכתובתו www.igrot.com ניתן לשגר שאלות לרבי בכל הנושאים והתחומים ולקבל תשובות מדויקות.

האתר הוקם לפני 24 שנים על ידי הרב פנחס גוביץ, בשיתוף עם בית חב"ד שיכון ה', לאחר מכן הוא עבר לניהול משותף יחד עם הרב אלכסנדר לוגוב, ולפני כשנתיים הרב אברהם בן שמעון נטל את אחריות ניהול האתר ואחריות המענה לאלפי הפונים המבקשים סיוע בפירוש תשובות הרבי.

כיום, האתר מופיע ב-12 שפות והוא פועל בעשרות מדינות בכל רחבי העולם. בכל שנה, פונים לרבי דרך האתר, כ-750,000 פניות שונות, ובכל שנה המספרים רק עולים. על פי נתוני גוגל, רוב הפניות מגיעות מישראל, אחריה ממוקמים - ארה"ב, אוקראינה, רוסיה, סין, צרפת, אוסטרליה, ברזיל, בריטניה וגרמניה.

"האתר הוא בית חב"ד וירטואלי עולמי", מסביר הרב בן שמעון, שמנהל את האתר בשנים האחרונות, לדבריו, "החידוש העצום הוא שהרבי מנהל אלפי אנשים מכל העולם בבת אחת. אנשים ממקסיקו, מפנמה, מניו זילנד, מצפון אמריקה, מהודו או מישראל – מתייעצים על נושאים חשובים, האם לעבור דירה, האם להעביר את הילד בית ספר או האם לסגור עסקה או שידוך, ואפילו אם לעשות ניתוח סבוך או לא. כולם, מכל העולם – מתייעצים ומקבלים תשובות מהרבי".

"מעבר לכך, הרבי מורה דרך ה"אגרות קודש" הרבה מאוד הוראות רוחניות שדרכן אנשים מתחזקים ולפעמים אף משתנים מקצה לקצה", מוסיף הרב בן שמעון, "מאות מקוואות ובתי כנסת נבנו בעקבות מכתבי הרבי ותשובותיו ב"אגרות קודש", אין ספור אנשים העבירו את ילדיהם למוסדות על טהרת הקודש בעקבות התשובות של הרבי. וצריך להבין, שבתחילה הרבי היה מקבל ביחידות, לאחר מכן מקבל אלפים בחלוקת הדולרים וכעת הוא מייעץ לרבבות מכל העולם, בכל זמן דרך ה"אגרות קודש" ודרך האתר של ה"אגרות קודש". הרבי מוביל מהפכה בכל העולם", אומר בן שמעון בשיחה עם "בחדרי חרדים".

מורכבות שצצה בשנים האחרונות סביב הפנייה לרבי ב"אגרות קודש"; שפעמים רבות לשונו של הרבי עמוקה ולא ניתנת להבנה לכל אדם. "בשל כך", מספר הרב בן שמעון, "ישנה אופציה באתר לפנות אלינו, דרך מייל, הודעה או אפילו להתקשר ואנחנו – צוות נרחב של תלמידי חכמים שבקיאים בתורת הרבי ובתשובותיו – אנחנו מסייעים לאנשים להבין את כוונתו של הרבי. ישנם ימים שאנחנו משיבים למאות פניות מכל העולם", מסביר.

ראשי הערים התייעצו וזכו: "תשובה מדהימה"

סיפורי ניסים רבים פורסמו בשנים האחרונות סביב ה"אגרות קודש"; פוליטיקאים שכתבו לרבי וקיבלו הוראות ברורות שהובילו להצלחה, אנשי עסקים שסגרו עסקאות במיליוני שקלים בעקבות הוראות הרבי ב"אגרות קודש", וניתוחים מסובכים שהסתיימו בנס ובישועה לאחר התייעצות עם הרבי.

"בסופו של דבר כולנו משיחיסטים", הצהיר לא מזמן ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שחשף בהתוועדות שהתקיימה בעירו כי הוא מתייעץ תדיר עם הרבי ב"אגרות קודש", לדבריו, בעת תקופת הבחירות שבהן הוא התמודד לראשונה - הוא הרגיש שזה "כבד עליו" ומשום כך החליט לכתוב לרבי, "התשובה הייתה מפורטת ומדהימה", סיפר ראש העיר, "הרבי פירק את כל הטענות שלי והוביל אותי לרוץ בבחירות ולנצח. מאז אני מתייעץ בכל פעם עם הרבי", סיפר פרוש.

סיפור דומה סיפר בימים האחרונים ראש העיר בת ים צביקה ברוט, לדבריו, קודם הבחירות הקודמות היתה לו עבודה מסודרת ופרנסה ברווח, "החלטתי לשאול את הרבי ב"אגרות קודש" האם לעזוב הכל ולרוץ לראשות העיר, וכך עשיתי", סיפר ראש עיריית בת ים לשלוחי חב"ד בעירו. ברוט שאל וקיבל ברכה לצמוח ולהתפתח במילים ממש ברורות. הוא עזב את המקום הבטוח, רץ בבחירות וזכה בראשות העיר.

אלפים במירון ששואלים ומקבלים תשובות

בעשורים האחרונים פועלים בחב"ד להנגיש בדרכים שונות את הגישה ל"אגרות קודש" ולהתייעצות עם הרבי. דוכנים מיוחדים עם חסידי חב"ד פזורים במקומות הומי אדם, כדוגמת הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון והילולת הבבא סאלי בנתיבות. והתשובות החדות והברורות ממשיכות להפליא ולהדהים.

"בשלוש העשורים האחרונים הוספנו באהל חב"ד בל"ג בעומר במירון את הכתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש", מספר הרב שולם שארף משגיח בישיבת חב"ד בצפת, "תתארו לכם; עשרות אלפי יהודים יושבים באוהלים המיועדים לכך ושוטחים את ליבם ובקשתם על הדף, ומקבלים את ברכת הרבי באמצעות האגרות קודש. ניסים ונפלאות מתגלגלים באהלים אלו", הוסיף בהתפעלות.

חב"ד אגרות קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד