ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"קטסטרופלי בלשון המעטה"

זלנסקי: הרוסים מסתירים את גופות הקורבנות של קריסת הסכר

הנשיא זלנסקי טוען כי הרוסים מסתירים את גופות הקורבנות של קריסת סכר קחובקה כדי שלא יגלו את גודל האסון. המצב האפידמיולוגי באזורים שנפגעו הידרדר, במיוחד בכל הנוגע להתפשטות הפטיטיס A

זלנסקי: הרוסים מסתירים את גופות הקורבנות של קריסת הסכר
ההצפות בחרסון צילום: לשכת נשיא אוקראינה

האזורים שנפגעו מסכר קחובקה שקרס בגבול רוסיה אוקראינה באופן מסתורי לפני כשבועיים, עדיין נמצאים במצב קשה, בינתיים נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוב הפנה אצבע לרוסיה.

הוא האשים את מוסקבה בהקמת קבוצות מיוחדות במטרה לאסוף ולהסתיר את גופות הקורבנות שנהרגו בעקבות קריסת הסכר הענק בדרום אוקראינה החודש.

"הרעים הרוסים הקימו שם קבוצות מיוחדות כדי לאסוף את גופות הקורבנות וכמובן להסתיר אותן", אמר בנאומו היומי. הוא גם תיאר את המצב באזורי הכיבוש הרוסי של האזור כ"קטסטרופלי בלשון המעטה".

אתמול מסרו מפקדי צבא אוקראינה כי המצב האפידמיולוגי באזורים שנפגעו הידרדר בצורה חדה, במיוחד בכל הנוגע להתפשטות הפטיטיס A (צהבת). דלקת כבד שגורמת למראה צהבהב של העור, לחום, לחוסר תיאבון ולהרגשה כללית. רעה שר הסביבה האוקראיני, רוסלן סטרלטס, העריך את עלות האסון ביותר מ-1.5 מיליארד דולר עד כה.

קייב ומוסקבה האשימו זו את זו באחריות להרס הסכר, שהוביל לזרימת מים בחלקים נרחבים של דרום אוקראינה, בעיקר באזור חרסון, שנכבש בחלקו על ידי הכוחות הרוסיים. תושבים רבים נאלצו לטפס אל הגגות ולחכות לעזרה. קייב האשימה את כוחות הכיבוש הרוסיים באי-סיוע לנפגעים.

גורמים רשמיים אוקראיניים העריכו את מניין ההרוגים הרשמי על 21, כולל חמישה שמתו כתוצאה ממה שהם תיארו כהפצצה רוסית במהלך הפינויים. בעוד גורמים רשמיים ברוסיה העריכו את מניין ההרוגים על 46.

 

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין חרסון סכר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד