כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תשקלו לחזור בכם"

פרטים חדשים על השיחה הדרמטית של השופטים עם הפרקליטות

שופטי ההרכב במשפט נתניהו הבהירו לצדדים כי יהיה קשה להביא להרשעה בשוחד בתיק 4000. ציטוטים מהשיחה מעידים על לחץ כבד שהפעילו השופטים על הפרקליטות בלבד: "תשקלו לחזור בכם מהאישום". אוחנה: "תחילתו של הריפוי, ככל שבאמת רוצים בו — הוא הפסקת מסע הציד"

פרטים חדשים על השיחה הדרמטית של השופטים עם הפרקליטות
נתניהו בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטי ההרכב במשפט נתניהו הבהירו לפרקליטות מסר ולפיו יהיה קושי לבסס את סעיף השוחד בתיק 4000. בחדשות 12 הובאו ציטוטים חדשים מהשיחה הסגורה מעידים על הדיון שהתרחש בין עורכי הדין להרכב.

הרכב השופטים נועד עם עורכי הדין בלשכתם. במהלך השיחה השופטים הפעילות את הלחץ על הפרקליטות ועל עורכת הדין יהודית תירוש והציעו לה: "תשקלו לחזור בכם מאישום השוחד". השופטים לא הזכירו את הביטוי "טובת המדינה", אלא דנו רק בחולשות השוחד בתיק. 

בתוך כך, יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב היום על ההתפתחות במשפט נתניהו ואמר: ״בסוף 2016 החל מסע ציד שהבשיל לטרלול מוחלט של מדינת ישראל שאנו עדיין בעיצומו. חלק מהמפולת שאנו רואים כעת נובע ממנו. לא היו גבולות, הכל היה כשר".

אוחנה הוסיף: "אני גאה שעמדתי שם לצידו של רה"מ מהרגע הראשון. לא הייתי לבדי. "הביביסטים" תמיד היו שם. לא התרשמו מהקביעות הנחרצות על "סוף עידן נתניהו" ומהלעג כל אימת שהוכח כי התיקים קורסים. קבוצה נחושה ומגוונת מפרופסורים ועד עמך ישראל, שלא משנה כמה ניסו להכתים אותם, להציג אותם באור הכי נלעג ומבזה — היו ונותרו לצד הצדק והאמת. והנה האמת במערומיה: התיקים מופרכים. נתניהו איננו עבריין ואיננו מושחת".

עוד אמר אוחנה: "אנחנו מדינה ועם בטראומה נוראית. את גלי ההדף וההרס שהביאו עלינו מחוללי מסע הציד הזה, אנו רק מתחילים להרגיש. הקימו איש נגד אחיו, יצרו בינינו שנאה ומדנים.

אויבינו (למען הסר ספק: אויבים יש רק מחוץ, בתוך הבית אנו אולי יריבים פוליטיים, אך בני עם אחד ולכן לא אויבים) הרבים סופקים כפיהם בהנאה ומתכוננים ליום בו נהיה מספיק חלשים וצהובים זה לזה כדי לתקוף. אינני יודע אם השנאה שפשתה בקרבנו כמחלה מדבקת היא עמוקה ובלתי הפיכה או שהרוח הרעה תחלוף והאבק ישקע, וניזכר שאנו אחים, בנים לאותם שלושה אבות וארבע אימהות. תחילתו של הריפוי, ככל שבאמת רוצים בו — הוא הפסקת מסע הציד. חדלו, הרפו".

כזכור, אמש דווח כי לפני יומיים, במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים אליהם לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה. לפי דיווח בחדשות 13, במהלך הפגישה העבירו השופטים מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000.

על פי דיווח בכאן חדשות המסר של השופטים לפרקליטות היה אף נחרץ יותר: "אין לכם סיכוי להרשיע בשוחד בתיק 4,000", אמרו.

המסר הוא דרמטי, שכן השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה המשמעותיים שיכלו לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולבסס את המודעות הנפשית של נתניהו למעשיו. 

על כן, אם השופטים מעבירים כזה מסר לפרקליטות, יש לכך משמעות רבה. מדובר בעליית מדרגה של השופטים בניסיונות להוביל את הצדדים לגישור. על פי דיווחים לאחרונה, היועצת המשפטית לממשלה לי בהרב מיארה מתנגדת להליך הגישור. יתכן והשופטים מעריכים כי מסר כה דרמטי יוביל את היועמ"שית ואת שאר הצדדים ללכת לעסקת טיעון או גישור פלילי.

ראש הממשלה נתניהו אמיר אוחנה הפרקליטות משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד