כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קראון הייטס: מנכ"ל 'הכנסת אורחים' נעצר בגלל סכסוך

סכסוך פנימי בין שתי חנויות ושפיכת שמן, הובילו למעצרו של מנכ"ל הכנסת אורחים, על רקע הפילוג בחסידות חב"ד

צילום ארכיון: shutterstock
צילום ארכיון: shutterstock

ויכוח בין פלגים בחסידות חב"ד הביא למעצרו של מנכ"ל הכנסת אורחים "אשל הכנסת אורחים" בשכונת קראון-הייטס, שנעצר בערב שמחת תורה ויובא ביום רביעי לפני שופט להארכת מעצרו.

תחילתו של הסיפור במחלוקת עתיקת יומין בין בעלי "אשל הכנסת אורחים" - הארגון שאחראי על אירוח מאות ישראלים או חוצניקים שמגיעים בחגים לשהות במרכז החסידות בקראון-הייטס שבארה"ב, לבין בעל מסעדת הפיצה (פיצה בייזיל) הנמצאת בשדרת קינגסטון שבשכונה. שני המקומות שוכנים זה לצד זה, כאשר שביל צר ששייך לשני הצדדים מפריד ביניהם.

ביום רביעי, ערב שמחת תורה, הגיעה המשטרה למקום ועצרה את מנכ"ל "אשל הכנסת אורחים" שהואשם בגרימת מפגע ציבורי שהביא לפציעתם של עוברים ושבים. המעצר עורר תדהמה וכעס בקרב שתי המחנות.

התברר, כי יום לפני המעצר שפך אלמוני את השמן המשומש שהמסעדה הוציאה החוצה והניחה ליד מיכל האשפה, על המדרכה בפתח המסעדה, מה שגרם להחלקתם ופציעתם של שני אנשים שעברו במקום, אחד מהפצועים נפצע בראשו ונזקק לטיפול רפואי.

המשטרה הוזעקה למקום ובמהלך החקירה ביקשה ממנכ"ל אשל הכנסת אורחים את סרט האבטחה במעגל סגור, אך הוא סירב בטענות שונות להעביר את הסרט לידי המשטרה. המשטרה לא התעצלה והשיגה סרט אבטחה של שכן נוסף, בו נראה מנכ"ל הכנסת אורחים שופך את מיכל השמן המשומש שהמתין למשאית הזבל - בסמוך למסעדת הפיצה.

המנכ"ל יובא מחרתיים לפני שופט שיחליט באם להאריך את מעצרו או לשחררו בערבות.

בעקבות המקרה סוערות הרוחות בשכונת קראון-הייטס. מקור בכיר בשכונה (שמו שמור במערכת) אומר שמדובר בעצם במלחמה בין פלג המשיחיסטים בחסידות לבין הפלג האחר, כאשר בעל הפיצה גם הוא חסיד חב"ד. "זה עצוב שהויכוח הפך אלים, התגלגל לפתחה של המשטרה וגרם למעצרו של חסיד חב"ד דווקא בערב שמחת תורה", הוא מסכם.

מקור המקורב למנכ"ל הכנסת אורחים אומר, כי מדובר במאבק שמתנהל בין שני השכנים על רקע הזלזול של עובדי המסעדה בחוקי התברואה המקומיים, המגדירים את אופן הוצאת הזבל ונקיון המעברים של מקומות ציבוריים. "זה הרקע לכל הסכסוכים בין השניים, עובדי המסעדה שמים את הזבל והשמן של המסעדה בשביל המשותף להם ולהכנסת אורחים, הדבר מפריע לאורחי הכנסת אורחים ומהווה עבירה חוקית, שגוררת אחריה דו"חות כספיים לשני הצדדים".

בינתיים פועלים העסקנים בשכונה למזער את הנזק, לקראת הפעת העצור בפני השופט.
חבד הכהסת אורחים מסעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד