כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משבר דיפלומטי

פולש רוסי נכנס למתחם השגרירות שבנייתו בוטלה

דיפלומט רוסי פלש לאתר בנייה שיועד לשגרירות רוסיה באוסטרליה. המשטרה המקומית לא יכולה לפנות אותו בגלל חסינות דיפלומטית. האוסטרלים משוכנעים שהבעיה תיפתר

פולש רוסי נכנס למתחם השגרירות שבנייתו בוטלה
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

דיפלומט רוסי נכנס לשטח אותו הרוסים שכרו כדי לבנות שגרירות באוסטרליה. המשטרה הפדרלית עקבה אחר האיש שפלש, אך אינה יכולה לעצור אותו בשל חסינותו הדיפלומטית. ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניה, תיאר את האיש כ"בחור שעלה על הדשא" ו"לא מהווה איום על הביטחון הלאומי".

ניידת משטרה פדרלית נותרה מחוץ לשטח בבירה קנברה בשעות הבוקר המאוחרות של יום שישי. הפולש הרוסי לא התייחסת לשאלות של אנשי תקשורת, במקום זאת הוא נשאר במבנה קטן הניתן לפירוק ליד הכניסה לאתר.

מקורות ממשלתיים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לאיש יש הגנה דיפלומטית, אם כי לא נראה שהוא מופיע ברשימת הנציגים הדיפלומטיים הרשמיים של רוסיה באוסטרליה.

רוסיה שכרה את המקום מממשלת אוסטרליה ב-2008, וב-2011 קיבלה אישור להקים שם את השגרירות החדשה שלה. אבל ממשלת אוסטרליה הודיעה בשבוע שעבר שהיא מבטלת את חוזה השכירות בגלל שהרוסים קרובים מדי לפרלמנט האוסטרלי במרחק של כמה מאות מטרים, והרוסים ידועים כמי שמפעילים מרגלים בכל מקום. האוסטרלים חוששים שהרוסים יצוטטו בקלות לחברי הפרלמנט.

אוסטרליה העבירה בשבוע שעבר חקיקה שמטרתה למנוע מרוסיה לבנות שגרירות ליד הפרלמנט של המדינה בקנברה. ראש הממשלה אנתוני אלבניה אמר כי החקיקה תבטל את חוזה השכירות של רוסיה באתר "בהתבסס על ייעוץ של סוכנויות ביטחון". הצעת החוק התקבלה בשני בתי הפרלמנט פחות משעתיים לאחר שהוגשה.

שגרירות רוסיה נמצאת כיום רחוק יותר מהפרלמנט, ראש הממשלה הבהיר כי מוסקבה תמשיך להיות נוכחות באוסטרליה "במתחם הקיים שלה", בדיוק כפי ששגרירות אוסטרליה תישאר במוסקבה. ראש הממשלה האוסטרלי אמר: "אנחנו לא מצפים שרוסיה תהיה בעמדה לדבר על החוק הבינלאומי, לאור החוצפה של הפלישה לאוקראינה", אמר.

אוסטרליה היא אחת התורמות הגדולות לנאט"ו לתמיכת המערב באוקראינה, היא אמנם לא חלק מנאט"ו, אך היא היא סיפקה סיוע ותחמושת לאוקראינה. היא גם אסרה על ייצוא אלומיניום לרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגרירות אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד