ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חזית נוספת נגד ישראל

שלוחת חמאס בלבנון אחראית להברחת אמל"ח לשטחים

שלוחת חמאס בלבנון סייעה לפלסטינים שנעצרו לאחרונה בירדן בחשד להברחת אמל"ח לשטחים, הברחה שגם נעשתה בתמיכת הציר הפרו איראני והעומד בראש מטה הגדה של חמאס

שלוחת חמאס בלבנון אחראית להברחת אמל"ח לשטחים
מחבלי חמאס מובילים טילים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שלוחת חמאס בלבנון הכווינה את ארבעת הפלסטינים שנעצרו לאחרונה בירדן בחשד להברחת אמל"ח לארגוני טרור בשטחים, הברחה שגם נעשתה בתמיכת הציר הפרו איראני והעומד בראש מטה הגדה של חמאס, סאלח אל-עארורי, כך דיווחו רועי קייס ואליאור לוי ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח אל-עארורי, שמשמש גם מספר שתיים בחמאס, אמון על הפעלה, מימון וגם הברחות לטובת חוליות טרור בשטחים. ירדן משמשת כמקום בעבורו לטובת הפעילות הזאת. הבוקר דיווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר המקורב לחמאס ולחיזבאללה על המעצר וטען שהוא יצר מתיחות ביחסים בין ירדן לבין חמאס ואפילו נתק.

רועי קייס מציין כי מצד אחד נשאלת השאלה האם אל-עארורי מנסה להתחיל לקדם תהליך דומה בירדן לזה שעשה בלבנון, קרי הקמת שלוחת חמאס שמיועדת לפעול נגד ישראל משם ביום פקודה. מהצד השני הדבר המעודד הוא התגובה הנחושה של ירדן (מעצר הארבעה) שמאותתת לאל-עארורי שירדן היא לא לבנון והוא לא יוכל לעשות ככל העולה על רוחו שם והממלכה ההאשמית תשמור על האינטרסים שלה.

אליאור לוי דיווח כי זאת השלוחה מלבנון שירתה בפסח האחרון עשרות רקטות לעבר ישראל מהצפון, אז מסתבר שהאדריכל שלה, סאלח אל-עארורי, הקים תת-שלוחה שלה בירדן.

 

ירדן לבנון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד